وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای رسما گروهک منافقین را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه در بیانیه خود اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور تصمیم گرفته است بر اساس آنچه که همگامی با قانون و به موجب قانون مهاجرت و تابعیت این کشور خوانده شده است، عنوان "سازمان تروریستی" را از گروهک تروریستی منافقین بردارد و نام این سازمان را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کند.
در ادامه این بیانیه آمده است: در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است، مطابق با قانون، نام سازمان مجاهدین خلق را از فهرست سازمان های تروریستی خارجی (FTO) خود خارج کند.»

این بیانیه اضافه کرده است، نام گروهک منافقین از روز جمعه از فهرست گروه‌های تروریستی حذف شده و اموال و دارایی آن در آمریکا دیگر مسدود نشده و هرگونه معامله با این گروه نیازمند اخذ جواز نیست.

در ادامه بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: به رغم «اقدامات امروز، وزارت امور خارجه آمریکا اقدامات تروریستی گذشته سازمان مجاهدین خلق از جمله نقش آن در قتل شهروندان ایالات متحده در ایران در دهه ۱۹۷۰ و حمله در خاک آمریکا در سال ۱۹۹۲، را فراموش یا از آنها چشم پوشی نکرده است. »

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اضافه کرده است: «این وزارتخانه، نگرانی‌های جدی در خصوص ادعاهای مطرح شده درباره اقدامات سازمان مجاهدین خلق در آزار و اذیت اعضای خود، دارد.»

وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شده است: تصمیم وزیر امور خارجه آمریکا براساس اقدام گروهک منافقین در علنی محکوم کردن خشونت، تایید نشدن انجام هرگونه اقدام تروریستی توسط این گروه در یک دهه اخیر، و همکاری مسالمت‌آمیز آن در بستن اردوگاه شبه نظامی اشرف اتخاذ شده است.

27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • استاد IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    9 2
    ببینید چکار کردید که برای به خشم در آوردن ایران چنین گروه جنایتکاری رو از لیست تروریست ها خارج کردن؟؟؟
  • اکبر IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    5 5
    اصلا کی گفته فهرست گروه‌های تروریستی را باید آمریکا مشخص کنه ؟ . چرا اجلاس کشورهای عدم تعهد چنین لیستی را نمی دهد؟ آمریکا که خودش تروریست پرور است
  • بدون نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۸
    7 6
    اي خاك بر سر امريكا بكنم با اين بچه بازياي كه به خاطر ايران داره انجام ميده.
  • محسن IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۹
    3 4
    آفا تا دیر نشده باید باقیمانده منافقین در عراق را معدوم کرد . بهترین زمان موقع انتقال از اردوگاه اشرف بود و هنوز هم دیر نشده . اینها اگر یک نفرشان از عراق خارج شود درآینده مشکل ساز خواهد بود.