روز گذشته، هم زمان با برگزاری نماز جمعه در فیلیپین، مسلمانان این کشور بر علیه نمایش فیلم موهن به ساحت حضرت محمد(ص) در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

به گزارش خبرآنلاین به دعوت گروه های مختلف اسلامی، مسلمانان معترض از مسجد طلایی در مانیل به سمت کاخ ریاست جمهوری تظاهرات اعتراض آمیز برگزار کردند .

در این برنامه که با حضور تعداد زیادی از مسلمانان همراه بود ، تجمع کنندگان از آکینو رئیس جمهور فیلیپین درخواست کردند تا هر چه زودتر رای دیوان عالی این کشور در ممنوعیت نمایش فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر بزرگ اسلام را به اجرا در آورد.
همچنین تجمع دیگری در شهر کاگایان دی اورو نیز برگزار گردید.
لازم به ذکر است، روز دوشنبه 24 سپتامبرمطابق با سوم مهر ماه نمایندگان گروه های مختلف مسلمانان با مراجعه به دیوان عالی کشور نسبت به تنظیم و ارائه شکوائیه ای به دیوان عالی کشور فیلیپین اقدام کردند که در آن ازدولت خواسته شده بود از نمایش فیلم "بیگناهی مسلمانان" جلوگیری نماید که بر اساس گزارش روزنامه مانیلا تایمز در روز چهار شنبه این حکم صادر شد.
نمایندگان مذکور با استناد به حقوق افراد و سازمان های مندرج در قانون اساسی جمهوری فیلیپین که بر آزادی مذاهب تأکید دارد، خواستار توقف نمایش فیلم از سوی دیوان عالی کشور شدند که با صدور دستوری از طرف این دیوان ،دولت ملزم به توقف موقت نشان دادن فیلم شد.
/30362

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =