اینکه آیفون یکی از بهترین گوشی ها برای بازی کردن است ، بر هیچ کس پوشیده نیست. در واقع قبل از اینکه هر چیزی درباره آی فون 5 بدانیم، از این مطمئن بودیم که با این گوشی می توان از بازی کردن لذت برد.

البته اینطور هم نیست که آی فون هیچ نقصی نداشته باشد، نبود دکمه های فیزیکی و کوچک بودن صفحه نمایش در مقایسه با نینتندو و سونی، از نقاط ضعف این گوشی برای بازی کردن محسوب می شود. همانطور که می دانید، برخی از بازی های آی فون ، یک صفحه کلید مجازی هم دارند، ولی بیشترشان چنین نیستند.
اما چرا بازی کردن در آی فون 5 تا این حد لذت بخش است؟
 
صفحه نمایش : اندازه و شکل
آی فون 5، صفحه نمایش بزرگتر و عریض تری دارد. البته سایز نمایشگر آی فون هنوز به اندازی گوشی های اندروییدی نشده   اما با نسبت 16 به 9 که بهترین حالت برای HDTV، افق دید بسیار خوبی را به نمایش می گذارد و بازی کردن را لذت بخش تر می کند. به علاوه با این سایز جدید ، حرکت دادن شصت روی صفحه آسان تر شده است. این موضوع را هنگام بازی با  FIFA 13 که حرکات انگشت در آن بسیار سریع است به خوبی تجربه می کنید. بعد از مدتی بازی کردن با FIFA 13 ،اصلا لبه های گوشی را احساس نخواهید کرد. در بسیاری از بازی ها حتی یک اینچ اضافی تر هم ، لذت بیشتری را به شما القا خواهد کرد.
به هرحال مسلما صفحه 4 اینچی آی فون 5 ، به اندازه پلی استیشن ویتا بزرگ نیست اما آی فون فقط یک گوشی است نه یک دستگاه بازی ! شاید هم به اندازه گوشی های اندروییدی بزرگ نباشد اما بهتر در دست جا می گیرد.
حالت عمودی
حالت عمودی آی فون 5 چندان جالب نیست ، اما از طرفی هم تعداد بازی هایی که با یک انگشت انجام می شود بسیار محدود است. دراز تر شدن آی فون 5، تاثیر زیادی بر بازی های عمودی نداشته است. اضافه شدن به طول صفحه نمایش این گوشی تنها برای بازی های خاصی سودمند است. در نتیجه  باید از حالت افقی این گوشی انتظارات بیشتری داشت، به خصوص با صفحه کلید مجازی و گسترده تر شدن تصویر.
گرافیک، سرعت:
درست مانند اندازه تصویر، سرعت پردازنده A6 و قدرت گرافیکی آی فون 5 ارتقا یافته و شرایط بهتری را برای بازی کردن فراهم می کند.  از انجاییکه هنوز مدت زیادی از عرضه این گوشی نگذشته ، قضاوت کردن درباره تاثیر این قابلیت ها بر روی کیفیت بازی دشوار است اما در مجموع به نظر می رسد بسیاری از محدودیت هایی که برای بازی کردن با برخی از گیم ها در آی فون S4 وجود داشت ، در این گوشی برطرف شده است.
Lili یکی از بازیهایی که درست همزمان با عرضه عمومی آی فون 5 منشر شد و اگر می خواهید بالاترین حالت گرافیکی ممکن برای این گوشی را تجربه کنید باید به سراغ این بازی بروید. به علاوه با FIFA 13 به راحتی متوجه بهبود عملکرد و سرعت دستگاه می شوید.
سبک تر شدن دستگاه، جای گیری بهتر در دست ها
آیا به خاطر دارید که در دست گرفتن آی فون 4 چقدر راحت و دلنشین بود؟ به نظر می رسد که آی فون 5 خیلی بهتر از همه مدل های قبلی اش در میان انگشت ها جا می گیرد. کاهش وزن و ضخامت دستگاه ، احساس تراکم بیشتری را به دست ها می دهد و به خصوص در بازی هایی که باید گوشی را به حالت افقی و با دو دست بگیرید ، خیلی بهتر از آی فون 4 و S4 است.
یک نکته: بازی هایی که مخصوص آی فون 5 ساخته نشده اند هم روی این گوشی خوب جواب پس می دهند اما به دلیل اینکه فضای اضافه ای در دوطرف صفحه ایجاد می شود، ممکن است کنترل بازی دشوار باشد به خصوص اگر با گذشت چند هفته به صفحه بزرگتر آی فون 5 تان عادت کرده باشید. ولی مطمئن باشید به زودی اکثر بازی ها برای این گوشی تازه وارد بهینه خواهند شد.
تجربه آنلاین فوق العاده
بدون شک یکی از جذاب ترین ویژگی های آی فون، به عنوان یک کنسول بازی، قابلیت برقراری ارتباطات اجتماعی است. همانطور که می دانید این گوشی به شبکه های اجتماعی همچون : فیسبوک، Game Center، OpenFeint و غیره متصل می شود.
وجود یک App Store بسیار غنی
اندرویید ، بازی های زیادی دارد و تعداد قابل توجهی از توسعه دهندگان به طور مداوم برایش بازی و برنامه می نویسند. اما هنوز نتوانسته اند به پای App Store کاربران iOS برسند، به خصوص در زمینه طراحی بازی. در App Store هر هفته شما با بازی های جدید و متنوع بسیاری روبرو می شوید که خیلی هم ارزان هستند. تا حدی که نمی توانید جلوی خود را بگیرید و چون قرار نیست هزینه زیادی هم بپردازید، همه را تهیه خواهید کرد. بازی های مخصوص خود آی فون 5 هم با سرعت خوبی در حال رشد است هر چند هیچ فیلتر مشخصی برای جست و جوی این بازی ها وجود ندارد.
آی پاد تاچ جدید
آی فون 5 ، تنها دستگاه جدید اپل نیست که صفحه اش بزرگتر شده است، آی پاد تاچ جدید این کمپانی که در ماه اکتبر عرضه خواهد شد ، صفحه نمایشی به همین عریضی دارد اما متاسفانه به جای پردازنده A6 از پردازنده A5 استفاده خواهد کرد. طراحی تمیز و اصولی و بند چرمی این دستگاه شاید برای عده ای از مردم خیلی دلنشین باشد اما  به خاطر کمتر بودن قدرت پردازنده، نوع بازی هایی که روی صفحه ظاهر می شود چندان چنگی به دل نمی زند و به لحاظ گرافیکی هم چیز چشمگیری ندارد. قیمت پایه این دستگاه برای مدل G32، 299 دلار است و خوشبختانه از آی فون ارزان تر است!
منبع: Cnet
56401
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد US ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    37 17
    از محسنات این تلفن این که صفحه کمی‌ بزرگ تره و می‌شه رتبهٔ پرسپولیس رو تو صفحه دید ( بدون اینکه اسکرل بکنی‌)
  • بدون نام CH ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    25 3
    دلتون خوشه با این قیمت دلار
  • اشکان DE ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    12 12
    اگر برای بازی می خواین، تبلت نت 10.1 سامسونگ رو بگیرید تا از بازی های لمسی لذت ببرید توی گوشی با اون اسکرین کوچیک هیچ لذتی نداره
    • علی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      3 2
      حرف شما درست اما تبلت بزرگ به خاطر همین بالا ذکر کرده چون اپل در دست می توان گرفت جذاب شده
  • احسان IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    12 13
    خوب اینکه سایز رزولوشون و کیفیت تاچی که شما معرفی کردید در مقابلش چندین گوشی اندروبد قرار داره که سی پی یو هایی خیلی بهتر از این گوشی دارن :) واقعا کجاش بهترینه؟؟؟؟؟؟؟
  • meysam IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    6 2
    عالی است
  • meysam IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    7 3
    خوب است
  • علا US ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    2 5
    مطلوب است
  • محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
    4 1
    آیفونو باید داشته باشی تا بفهمیش معرکس
  • shohreh IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    3 0
    هیچ وقت ایفون رو با سیستم های دیگه مقایسه نکنید تا قبل ازینکه باهاش کار نکردین با اقا محمد موافقم