عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، با بیان اینکه مسئولین فقط به فکر مردم باشند، افزود: قوا در شرایط کنونی اختلافات را کنار گذاشته و برای حل مشکلات همدل شوند .<BR>

به گزارش خبرآنلاین، سید کاظم دلخوش، عضو هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین درباره راهکارهای حل مشکلات ارزی و اقتصادی کشور گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، و اگر بنا باشد ما به نقطه درست اقتصادی برسیم لازمه​اش این بود که حتماً باید به سخنان ایشان درباره اقتصاد مقاومتی، سیاست​های اصل 44 و ... در طی سالهای گذشته عمل می​کردیم، که البته به بخشی عمل شد اما در مورد بخش دیگر کوتاهی​هایی صورت گرفته است.
نماینده پیشین مجلس در مورد افزایش نرخ ارز، سکه اظهار داشت: یکی از مشکلات ما این است که قیمت​ها در سطح جهانی روبه رشد و افزایش است، چرا که بحث وال استریت و بحث مشکلات اقتصادی در دنیا بخصوص کشورهای اروپایی و امریکا امروز گریبان​گیر مردم دنیا شده و مردم را به خیابانها کشانده. همچنین فشارهایی که آمریکا و برخی از کشورهای هم​پیمانش بر برخی از کشورها بخصور ایران وارد می​کنند برای اینکه دولت را در فشار بگذارند و به نوعی اوضاع ایران را دچار التهاب کنند و مثل کشورهای دیگر بخواهند با ایران برخورد کنند و چون امکان رویارویی فیزیکی و جنگ مستقیم را ندارند، به ناچار امروز به مسائل اقتصادی رو آورده اند و هدفشان این است که مردم ایران را در داخل کشور تحت فشار قرار بدهند.
دلخوش افزود: علیرغم اینکه این فشارها در کشور وجود دارد و بحث تحریم هم اثر گذار هست، بحث تحریم پولی و اقتصادی و بحث تحریم صادرات نفت ما که هم اکنون چیزی حدود یک سوم نفت ما صادر می​شود و جلوی صادرات دو سوم آن گرفته شده.از طرفی بانک مرکزی هم نمی​تواند مبادلاتش را در دنیا انجام دهد و این مشکلات فشارهایی را ایجاد کرده و از طرفی دیگر برخی از افراد سودجو و فرصت طلب در داخل کشور همیشه در مقاطع حساس سوءاستفاده کرده اند.
عضو هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین ادامه داد: در این بخش و بخصوص بحرانی که در حال حاضر به وجود آمده اعتقاد من این است همانطور که مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف در اقتصاد حضور فعال، خوب و تاثیر گذار داشته اند و دیدگاه​های ایشان باعث شده که ما بتوانیم خیلی از مسائل اقتصادی را به پیش ببریم، ضمن توجه به این نکته که امروز نظرات و پیشنهادهای ایشان می​تواند راهگشا باشد و پیشنهاد و نظر بنده هم این است که امروز مقام معظم رهبری در این شرایط حساس و بحرانی، تیم اقتصادی قوی را از بخش​های مختلف تعیین کنند که نظرات آن تیم قابل بهره برداری و اقدام باشد که در چنین شرایط بحرانی خدای ناکرده خللی در اجتماع به وجود نیاید و نگرانی مردم کمتر شده و بتوانند زندگی عادی خود را انجام دهند، چون مهمترین تاثیر حضور ایشان در این عرصه ایجاد همدلی بین قوا و دستگاه​های مختلف کشور برای حل مشکل خواهد بود.
دلخوش با بیان اینکه آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس مدیریت خوب و لازم را در این خصوص دارند، گفت: باید در مجلس از نخبگان اقتصادی کشور و اقتصاددان​های توانمند دعوت شود و برای این مشکلات چاره اندیشی کنند، و اگر قانون گذاری لازم است قانون گذاری شود و اگر لازم است نظارت بیشتری صورت پذیرد نظارت بیشتری اعمال کنند و صرفاً با فراخوان بانک مرکزی و بعضی از وزارتخانه​ها به مجلس نتیجه مطلوبی حاصل نمی​شود، و جز اینکه سلب مسئولیت از سمت خودمان انجام دهیم کار دیگری انجام نداده ایم و مجلس باید بازخورد تلاش خود و پیگیری های خود را به جامعه اعلام کند که تا به امروز در ارتباط با نرخ ارز و سکه چه اقدامات موثری را انجام داده اند، که متاسفانه تا کنون مردم هیچ نتیجه ای نگرفته اند و این گزارشات هم به دست مردم نرسیده است.
مشروح این گفت​وگو را در وبلاگ وی در اینجا بخوانید.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    48 19
    اولین باهست چنین حرفی گفته شده آفرین
    • بدون نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
      4 20
      رهبری نزدیک 7ماه پیش گفتند : "حمایت از تولید و کار و سرمایه ایرانی " اما کو گوش شنوا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتی باید جوراب رو هم وارد کنیم. این میشه که تا تحریم میکنند ، داغون میشیم. اگه این همه واردات بالا نبود و از کالاهای ایرانی استفاده می کردیم ، با تحریم هیچی نمیشدیم. طرف دلاله ، فقط به اقتصاد مملکت ضرر میزنه نه تولید کالا میکنه نه تولید علم بعد از وضع اقتصاد مملکت گله هم میکنه !!!!!!!
  • سید علی US ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    باید نشان داد مملکت صاحب دارد. ارزش پول ما در دنیا نشان دهنده ارزش ملی ما در دنیااست.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    خروج های غیر ضرور ممنوع ورود کالا های غیر ضرور ممنوع ورود کالاهای لازم بدون انتقال ارز صدور صنایع ایرانی مشمول چوایز چشم گیر
  • پرویز نصرتی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    آقای محترم چرا در هر موضوعی میخواهید از رهبری هزینه کنید اگر این اتفاق بیفته و برخی مسئولین اجرایی بخواهند کارو خرابتر کنند چی ؟ باید به دولت اولتیماتوم داد که کارو درست
    • کامران IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
      17 1
      یه سوال نقش مجلس تو این قضایا چیه فقط سروصدا کردن و شعار دادن و شعر خواندن
  • مهدی IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    81 6
    چاکر همشهری کاش یکی به داد این ملت برسه همه سرشون رو کردن تو برف کسی هم کاری نمیکنه
  • محمد IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    8 29
    اگر نیاز باشد رهبری خود میدانند چکار کنند شما بهتر است وظیفه خود را درست انجام دهید
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    9 4
    اندکی صبر (منظور یه چند ماهی) صبح نزدیک است
  • بدون نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    6 27
    این که کی و کجا و چگونه رهبری وارد شوندبا خود ایشان است و کسی دیگر حق ندارد تعیین تکلیف کند مگر اینکه کسی بخواهد کاری انجام دهد و از ایشان اجازه بگیرد اون هم از راهش نه همینطوری بخاطر آنکه چیزی گفته باشد حرفی بزند
  • اشکان IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    4 19
    آقای دلخوش، رهبری با توجه به نوع مسئولیت و وظایفشون هر چه که لازم بوده و هست را انجام می دهند ایراد کار ، عملکرد شخص شما نمایندگان و دولته که بسیاری از مواقع با بی تدبیری علی رغم برخی خدمتها، به مشکلات کشور اضافه می کنید. در ضمن اگه واقعا پیشنهاد صادقانه و راهگشایی دارین می تونین نظرتون رو بدون جار و جنجال به ایشون منتقل کنین و مطمئن باشین ایشون خیلی منطقی تر و با تدبیرتر از من و شما هستند.
  • بدون نام US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    6 26
    اگر مقام معظم رهبری دستور بفرمایند همه چی درست میشه .والا با سکوت اوضاع بدتر خواهد شد.
  • بدون نام IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    5 28
    تنها منجی وضع موجود مقام معظم رهبری هستند
  • احسان IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    18 1
    اگر می‏خواستیم به رهبر بگیم وارد بشوند و کار رو درست کنند، خودمون بلد بودیم. دیگه نیازی نبود به شما رای بدیم بری مجلس، حقوق هم از بیت المال به تون بدیم... والا!
  • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    5 8
    دولت از نزدیکان و مشاوران اقتصادی رهبری (استفاده کنه
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    12 3
    تمام نهادهای اقتصادی یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی و وزیر صنعت و معدن و تجارت و.. رو رئیس جمهور منصوب میکنه خود ايشون هم بايد پاسخگو باشه
  • بدون نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    5 0
    مشکل اساسی ما این است که همه دست اند رکاران گذشته اقتصاد کشور را کنار گذاشته ایم وکار را به جمعی سپرده ایم که نه تجربه کاری دارند ونه کسی را قبول دارند-وهمه کارهارا بازور می خواهند جلو ببرندواین نشدنی است-تعامل با اقتصاددانان این کشور در داخل وخارج کم نیستندومی توانند اقتصاد را سر وسامان دهند-شرط این تعامل هم صداقت می خواهد-اگر گفته خود مسئولین فعلی که فروش نفت دو دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد برابر است با تمام دوران در آمد نفتی ایران ،پس وضع فعلی اقتصادکشور مانند بیماری است که باید یک پزشک فوق متخصص در مان کند وگر نه بیمار تلف می شود!
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    3 1
    تنها راه نجات وبرون رفت از این وضعیت با توجه به تجربیات وسوابق اجاریئ خود شخص اقاست ایشان بهتر از هر کس دیگری میدانند چکار باید کرد ولی محجوب به حیا هستند ورعایت خیلی از مسائل را میکنند.
  • الهام IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    3 1
    این حق ماست که از رهبرمون کمک بخواهیم/ایشون برای ملت حکم پدر وپشتیبان دارن/ما ملت خیلی در فشاریم از ایشون می خوایم کمکمون کنن و جلوی این هرج ومرج وبی قانونی رو بگیرن