ایسنا نوشت:

رييس بنياد فارس‌شناسي با اعلام برنامه‌هاي روز بزرگداشت حافظ، گفت: پرداختن به حافظ زمان نمي‌شناسد، چرا كه حافظ به عنوان مؤلفه جدايي‌ناپذير هويت ايراني ـ اسلامي ما متعلق به همه دوره‌هاست.
 

 منصور طبيعي در نشستي براي یادروز حافظ بيان كرد: پرمغزترين و پرنغزترين معناي هويت ملي و اسلامي در آثار حافظ يافت مي‌شود، چرا كه لسان‌الغيب هم حافظ كل قران بوده و هم معاني و انديشه‌هايي در باب هويت ملي در اشعارش نمود يافته است.
او ادامه داد: بهترين نماد هویت اسلامی و ایرانی مردم ما، شاعر و عارف قرن هشتم "حافظ شيرازي" است.
طبيعي پرداختن به حافظ را ضرورت و نياز جامعه امروز دانست و افزود: در هيچ برنامه‌اي غير از بزرگداشت حافظ، شاهد حضور مسؤولان درجه اول نظام در شيراز نبوديم و اين برنامه از 15 سال گذشته تاكنون هر سال با حضور مسؤولان برجسته كشور برگزار شده است.
 


رييس بنیاد فارس‌شناسی خاطرنشان کرد: امسال شانزدهمین دوره یادواره حافظ در شيراز برگزار مي‌شود که به اين مناسبت برنامه‌های متنوع فرهنگي هنري پيش‌بيني شده است.
 

 


او از حضور حافظ‌پژوهان كشور روسيه در نشست علمي يادروز حافظ خبر داد و افزود: تعدادي از حافظ‌پژوهان كشورهاي ديگر براي شركت در نشست علمي يادروز حافظ دعوت شده‌اند كه تاكنون حضور حافظ‌پژوهان كشور روسيه در اين مراسم قطعي شده است.
 


طبیعی گفت: هشت حافظ‌پژوه در همایش‌های حافظ‌شناسی و نشست‌هاي علمي حافظ شرکت مي‌كنند و درباره "مفهوم زمان و زمانه از ديدگاه حافظ" مقالاتي را ارائه خواهند كرد.
 


او اظهار كرد: اجراي يادروز حافظ فقط منحصر به شيراز نيست، بلكه شهرهاي ديگر كشورمان به همراه تعداد ديگري از كشورها نظير ترکیه، كويت و ژاپن، آيين بزرگداشت حافظ را در قالب برنامه‌هايي اجرا مي‌كنند.
 


رييس بنیاد فارس‌شناسی از برپايي همایش بزرگ حافظ‌شناسی در شیراز خبر داد و گفت: در این همایش كه در تالار اسناد ملی شیراز برگزار خواهد شد، 120 سند و تصویر منتشرنشده با محوریت سیر تاریخی در انتشارات و آرامگاه حافظ به نمايش درمي‌آيد.
 


طبيعي گفت: سير تاريخي تغيير و تحول آرامگاه حافظ، سير همايش‌ها و بزرگداشت‌هاي برگزارشده در يادروز حافظ ، سير تاريخي تأليفات و شرح‌هاي نگاشته‌شده بر ديوان حافظ و همچنين سير بازديدهاي سران و سفيران كشورهاي مختلف از حافظيه در اين نمايشگاه در معرض ديد قرار مي‌گيرد.
 


او بيان كرد: شب شعر حافظ، شبی با حافظ، پوستر ويژه حافظ، رونمایی از کتاب، چاپ کتاب حافظ‌پژوهی و نواختن زنگ مدارس از ديگر برنامه‌هایی است که برای این هفته درنظر گرفته شده است.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 248872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =