۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۴

مدیرعامل سازمان بنادر اعلام کرد در حال حاضر از ظرفیت موجود کشور در بخش دریا کمترین استفاده می‌شود.

گروه اقتصادی: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در چهارمین همایش ملی ایمنی بنادر اعلام کرد:" در حال حاضر از ظرفیت موجود کشور در بخش دریا کمترین استفاده می‌شود که نگاه توسعه دریامحور در راستای اصلاح این وضع است. "

به گزارش خبرآنلاین، علی طاهری با تاکید براینکه، کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی همه این مقررات را نظارت خواهند کرد گفت: " مجموعه اقدامات انجام شده باعث شده سالانه ۳۰ تا ۴۰ درصد سوانح دریایی و بندری کاهش یابد. "

وی افزود: " در  اجرای قوانین و مقررات مربوط به بحث ایمنی در تمام بنادر کشور هیچ گونه اغماض و چشم ‍‍‍‍‍پوشی نخواهیم کرد. "

به گفته او 90 درصد صادرات و واردات کشور از بنادر انجام می‌شود و سالانه ۴۰ هزار کشتی از تنگه هرمز عبور می‌کند که ۱۴ هزار کشتی بزرگ اقیانوس پیما و نفتکش هستند. همچنین سالانه ۱۱۰ میلیون تن کالا در بنادر تجاری و ۱۳۵ تن کالای نفتی در بنادر نفتی کشور جابه جا می‌شود که مقوله ایمنی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

طاهری با بیان اینکه، در سال ۲۰۱۴ میلادی باید حداقل در دنیا یک میلیارد TEU کانتینر جابه جا خواهد شد گفت: "  در شرایط فعلی نیز شتاب تجارت کانتینری در ایران جلوتر از شتاب جهانی است. اما این شتاب به اقدامات تخصصی ایمنی بنادر نیازمند است.

معاون وزیر راه تاکید کرد: " رعایت ایمنی و حفاظت محیط زیست از مهمترین وظایف سازمان بنادر در راستای برنامه های توسعه‌ای است. "

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانورد با اشاره به برنامه چشم انداز و ابلاغیه سیاستهای کلی برنامه پنجم توسعه گفت: " تکالیف سنگینی در این برنامه ها برعهده سازمان بنادر و دریانوردی گذاشته است.این برنامه ها هماهنگی خوبی با برنامه های ما دارد و ۱۴ بند آنها مستقیما با توسعه دریایی مرتبط است. "

وی ادامه داد: " توسعه دریا محور که رییس جمهوری نیز به آن تاکید دارد در برنامه های اقتصادی کشور باید لحاظ شود و همه اینها نیازمند توسعه ایمنی در بنادر است. لذا فراکسیون دریایی در مجلس شورای اسلامی رسما اعلام موجودیت کرده است. "

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: " سالانه حدود پنج میلیون مسافر دریایی در کشور جابه جا می‌شود اما نگاه ما به ایمنی به صورت عام است که جان انسانها هم بخشی از آنها محسوب می‌شود. "

گفتنی است چهارمین همایش ملی ایمنی بنادر امروز با حضور جمعی از فعالان و صاحب نظران حوزه دریایی با هدف جلب دست اندکاران جامعه بندری کشور برگزار شد اما حمید بهبهانی وزیر راه وترابری به علت مطلع نبودن از برنامه مجلس در خصوص طرح تحول اقتصادی قرار بود در این همایش شرکت کند اما با اطلاع از برنامه مجلس نتوانست در این همایش شرکت کند.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =