ایسنا نوشت:

يكي از مديران شركت نفت فلات قاره از وقوع يك حمله سايبري جدید به شبكه فلات قاره از سوی اسرائيل و چين ظرف دو هفته گذشته خبر داد و خاطرنشان كرد: خوشبختانه به دليل جداسازي شبكه اينترنت از اينترانت شبكه اين شركت ايمن باقي ماند.

گلشنی - رييس ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات شرکت نفت فلات قاره ایران ـ در گفت‌وگو با ايسنا از وقوع يك حمله سايبري جدید به شبكه فلات قاره ظرف دو هفته گذشته خبر داد و گفت: خوشبختانه به دليل جداسازي شبكه اينترنت از اينترانت شبكه ما امن باقي ماند.

وي با اظهار اين كه با توجه به بررسي‌هاي انجام شده اين حمله از سوی اسرائيل، چين و نقاط ديگر برنامه‌ريزي و انجام شده بود، گفت: اگر چه اين حمله باعث يك‌طرفه شدن ارتباط تلفني در سکوها و سراسر شركت نفت فلات قاره ايران شد اما با وجود در مضيغه بودن از نظر تامين امكانات و سخت‌افزار مورد نياز توانستيم با تلاش همكاران واحد ICT اين حملات را خنثي و بي اثر كنيم.

وی افزود: با تلاش همکاران این واحد در حال حاضر ارتباط تلفني سكوها و مناطق به حالت عادي برگشته و هيچ گونه مشكلي وجود ندارد. ولي طبيعي است دشمنان اين نظام بيكار ننشسته‌اند و ممكن است حملات ديگري را برنامه‌ريزي كنند.

گلشني در پايان گفت: به دنبال اين هستيم كه اگر فيبر نوري و ارتباط راديويي داشته باشيم بتوانيم Voice خود را روي راديوها قرار داده و اينترنت را از طريق ماهواره ارائه كنيم تا از اين طريق از خلل در Voice سکوها و مناطق جلوگيري كنيم.

به گزارش ايسنا، ارديبهشت امسال نيز صنعت نفت كشور مورد حمله سايبري قرار گرفته بود كه مسوولان وزارت نفت اعلام كردند كه خسارتي از اين حمله سايبري به اين وزارتخانه و شركت‌هاي تابعه وارد نشده است.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =