۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۹

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سطح برنامه‌های صدا و سیما در بخش آموزش پیشگیری از اعتیاد را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

خبرگزاری ایسنا نوشت: 

دکتر مسعود حاجی‌رسولی ضمن مطرح کردن انتقادات شدید به کوتاهی رسانه ملی در زمینه اطلاع‌رسانی صحیح در مورد اعتیاد و راهکارهای پیشگیری از آن، اظهار کرد: با توجه به این که مساله اعتیاد در کشور یک معضل بزرگ و چالش برانگیز است، آنچه که باید توسط رسانه ملی در حوزه آموزش پیشگیری از اعتیاد صورت می‌گرفت، در مقابل حجم تهدید اعتیاد از جمله سیل ورود اعتیادآوردهای جدید و صنعتی به بازار کشور و بزرگی این معضل در کشور، کم و ناچیز است.

وی افزود: البته برخی برنامه‌ها که توسط صدا و سیما تولید و پخش می‌شود، از جمله انیمیشن‌های مرتبط با اعتیاد، از سطح مطلوب آموزشی برخوردار است، اما در برخی برنامه‌های صدا و سیما در حوزه آموزش پیشگیری از اعتیاد، اشتباهات فاحشی وجود دارد که تنها می‌توان امیدوار بود که این اشتباهات عامدانه نبوده باشد! از جمله برنامه‌هایی که کاملا ضدارزش هستند و نمونه آن سریالی است که سال گذشته در طول ماه مبارک رمضان پخش می‌شد و نقش اول آن یک معتاد حرفه‌ای بود که الگوهای غلطی از جمله این که «هر زمان که شخص اراده کند، می‌تواند اعتیاد خود را ترک کند» را به مخاطبان بویژه جوانان القا می‌کرد! 

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی انتقاداتی را نسبت به سبک کلی سریا‌ل‌های صدا و سیما نیز مطرح کرد و یادآور شد: در سریال‌های ما عمدتا مواردی چون گریه، مشکی پوشیدن، تشییع جنازه و غیره عادی است که این‌ها خود مواردی است که موجب تشدید افسردگی در جامعه و در نتیجه احتمال گرایش به آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

کد خبر 24946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =