۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳

فارس نوشت:

یک روزنامه آمریکایی از اعزام مخفیانه یک گروه ضربت متشکل از کارشناسان و طراحان این کشور به اردن و استقرار آنها در پایگاهی نظامی در شمال عمان که نزدیک ترین حضور نظامی آمریکا به سوریه است، خبر داد.
به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، ارتش آمریکا به صورت مخفیانه گروه ضربتی متشکل از 150 طراح و سایر کارشناسان را به اردن اعزام کرده است تا به نیروهای مسلح این کشور در مدیریت هجوم پناهجویان سوری کمک کنند.

علاوه بر این، اعزام این گروه ضربت با هدف آمادگی برای احتمال زمانی که سوریه کنترل خود را بر تسلیحات شیمیایی اش از دست بدهد و همچنین در صورت گسترش آشوب ها در سوریه به یک درگیری گسترده تر، صورت گرفته است.

در ادامه خبر این روزنامه آمریکایی نوشته شده است که این گروه ضربت که توسط یک افسر ارشد آمریکایی مدیریت می شود، در مرکز آموزش نظامی اردن که در یک معدن قدیمی سنگ در شمال عمان ساخته شده، مستقر شده است و تمرکز بیشتر آن روی کمک به اردنی ها در مدیریت 180هزار پناهنده سوری است که از مرز عبور کرده و به شدت به منابع این کشور آسیب رسانده اند.

مقامات آمریکایی آگاه به این عملیات مخفیانه اعلام کرده اند که ماموریت این گروه ضربتی اعزامی به اردن همچنین شامل طراحی برنامه هایی برای مصون سازی اردن به عنوان یکی از متحدان مهم آمریکا در منطقه در برابر تحولات سوریه و همچنین جلوگیری از بروز درگیری هایی است که در حال حاضر در سراسر مرز روسیه و ترکیه در حال وقوع است.

این مقامات همچنین اعلام کرده اند که ایده ایجاد یک منطقه حائل بین سوریه و ترکیه که توسط نیروهای اردنی در کنار مرز سوریه اجرا خواهد شد و به لحاظ سیاسی و احتمالا لجستیکی تحت حمایت آمریکا است نیز مورد بحث قرار گرفته ولی در این برهه، ایجاد این منطقه حائل تنها یک احتمال محسوب می شود.

مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و فرماندهی مرکزی این کشور که عملیات های نظامی آمریکا در خاورمیانه را نظارت می کنند، از هرگونه اظهار نظر درباره این گروه ضربتی و ماموریت آن خودداری کرده اند.

خبر اعزام مخفیانه این گروه ضربت به اردن در حالی منتشر می شود که بر اساس این خبر، پایگاه نزدیک عمان نقش مهم و گسترده ای در صورت تغییر سیاست آمریکا در قبال درگیری های سوریه ایفا می کند. این پایگاه، در فاصله کمتر از 35 مایلی از مرز سوریه قرار دارد و نزدیک ترین حضور نظامی آمریکا به بحران سوریه محسوب می شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۹
    8 1
    آقا این آمریکایی ها زائران رو تازه ارسال کردند به اردن واسه چی؟