مهر نوشت:

اولین کنگره سرداران و 4000 هزار شهید تدارکات و پشتیبانی سپاه صبح امروز با حضور مسوولان کشوری و لشگری و همچنین خانواده های معظم شهدای سپاه در مرکز همایش های برج میلاد برگزارشد. این همایش با حاشیه های جالبی همراه بود.

در این مراسم که به ترتیب حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محسن رفیق دوست سخنرانان آن بودند، محسن رضایی، محمد باقر قالیباف، سردار حسین سلامی، سردار علی فضلی و سردار محمد حجازی حضور داشتند.

یکی از حاشیه های جالب این مراسم حضور خانواده شهدا، جانبازان و فرماندهان سابق سپاه از سراسر کشور بود که همین امر باعث شد تا برخی فرماندهان قدیمی پس از سالها همرزمان خود را دوباره دیده، همدیگر را در آغوش گرفته و فارغ از برگزاری مراسم به بیان خاطرات از دوران دفاع مقدس بپردازند. 

در بدو ورود اشخاص و حتی مسئولین به سالن به هر نفر یک چفیه که یادگار دوران دفاع مقدس است اهدا می شد تا به گردنشان بیندازند.

مجری این مراسم سید رحمان نظام اسلامی از جانبازان دوران دفاع مقدس بود و حاج صادق آهنگران مداح معروف دوران جنگ تحمیلی نیز در این مراسم اشعاری را از دوران دفاع مقدس خواند.

از دیگر حاشیه های جالب این مراسم پخش فیلم هایی مستند از مادران شهدا بود. در بخشی از این فیلم مادر یکی از شهدای مفقود الاثر در مراسم تشییع شهدا به دنبال پیکر فرزندش می گشت و یا مادری که با استخوان های فرزند شهیدش درد و دل میکرد نشان داده می شد.

بعد از اتمام این فیلم مستند وقتی چراغ های سالن روشن شد اکثر حاضرین در سالن از جمله مسئولان کشوری و لشکری مشغول پاک کردن اشک هایشان بودند. 

اکثر مسئولین حاضر از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی در بدو ورودشان و یا بعد از خروجشان با حضور در جمع خبرنگاران گفتگویی را با اصحاب رسانه انجام داده و به سوالات مختلف آنها پاسخ دادند.

یکی دیگر از حاشیه های جالب این مراسم ادبیات خاص علی لاریجانی در سخنرانی خود بود. وی در بیان خاطره ای از محسن رفیق دوست در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: وقتی اوایل انقلاب به رفیق دوست گفتند شما باید سپاه را تاسیس کنید، وی با قرض گرفتن پول از دوستانش به مقدار یک یا دو میلیون این کار را انجام داد. 

لاریجانی با اشاره به روحیه رفیق دوست و تاثیر گذاری وی در مواقع حساس گفت: خصوصیت "ملق زدن" رفیق دوست در مسائل سیاسی! کمک بسیاری به ما در دوران دفاع مقدس کرد.

وی همچنین افزود: ما یک زمان توفیق داشتیم شاگردی حاج محسن رفیق را کنیم و البته الان هم ایشان رئیس ما است!

رئیس مجلس همچنین در خصوص محسن رضایی گفت: رضایی در دوران جنگ نقش زیادی داشت. وی در شکل دادن به سپاه نقش بسیار موثری داشت. رضایی خودش را وقف سپاه کرده و خود را مجاهدانه در این راه گذاشته است ما باید باید قدر این عزیزان را بدانیم چرا که این افراد سرمایه‌های ملی کشور هستند.

محسن رفیق دوست نیز در بخشی از سخنرانی خود با اشاره به ویژگی های کاندیدای ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور آینده ما باید کسی باشد که بتواند گفتمان دفاع مقدس را خوب در جامعه ترویج کند. 

در انتهای این برنامه از خانواده های معظم شهدا توسط رئیس مجلس تقدیر به عمل آمد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۰
    50 1
    قربون خانواده شهدا ایثارگران و همه مهمانانی که از شهرستان ها آمدند اما به راستی بینی و بین الله غیر از این حضراتی که نام بردید دیگر فرمانده لشکر و سپاهی کار کشته و بسجی پا به رکاب و مسوول مخترم دیگری نیست که این آقایان همیشه صدر مجلس اند بابا یک کم جا باز کنید خیلی ها دیگه هستند که حرف دارند حرف ها
  • بدون نام IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    34 4
    یاد همه مردان مرد بخیر کسانی که هفته ها قبل از عملیات ها تا هفته ها بعد عملیاتها در منطقه برای تدارک رزمندگان اسلام حضور داشتند رمحشان شاد.
  • محمدیان IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    10 1
    سلام برشهیدان هشت سال دفاع مقدس. آنانی که ازهمه چیزخودگذشتند تاما امروزدرارامش زندگی کنیم البته دفاع همچنان باقی است واگرکسانی میخواهند راه شهیدان راادامه دهندبایدباتمام وجود برای این مردم تلاش کنند.
  • رسول IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    1 0
    باسلام به همه شهدا وخانواده هاي شهدا ورزمندگان اسلام وهشت سال دفاع مقدس چرا مسئولين خيلي چيزها وبرادريهاي جبهه يادشون رفته مگه درجنگ ما تحريم كامل نبوديم چرا هيچ گراني ومشكلي نداشتيم همه با هم با دشمن ميجنگيديم ولي امروز همه چيز داريم به بهانه نحريم عده اي سودجو دل مردم وخانواده شهدا را به درد اورده واب به اسياب دشمن ميريزند مگر جوانان امروز مثل همان 25سالگي محسن رضايي واهنگران و... نيستند كه به انها بها نميدهند زمان جنگ فرماندهان زير 27سال بودند ولي امروز فرماندهان بالاي 40سال هستند چرا
  • chista IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    0 0
    ممنون