ایسنا نوشت:

در حالی که به دلیل شرایط اقتصادی آمار ازدواج‌ها نسبت به دهه‌های قبل روند کاهشی دارد و مسئولان با افزایش مبلغ وام در تلاش برای جبران بخشی از هزینه‌های زندگی برای زوجین جوان هستند، بانک‌های هشت استان بودجه‌ای برای پرداخت تسهیلات ازدواج ندارند و زوج‌ها مجبور به گرفتن وام از استان‌های همجوار هستند.
 زوجین که پس از ثبت عقد خود یکسال فرصت برای گرفتن وام ازدواج دارند باید به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اینترنت مراجعه و ثبت نام کنند.
البته برای این کار لازم است که حتما استان محل زندگی خود و همچنین با توجه به اینکه تعیین شعبه بر اساس نشانی محل سکونت انجام می‌شود، شهر و نشانی دقیق محل سکونت را اعلام کنند که با انتخاب استان محل سکونت یک یا چند بانک از 11 بانکی که وام ازدواج می‌دهند اعلام خواهد شد تا پس از بررسی‌ها زوجین بانک مورد نظر خود را اعلام کنند.
این درحالی است که با انتخاب برخی از استان‌ها همچون اردبیل، خراسان رضوی و شمالی، خوزستان، قم،‌ کرمانشاه، لرستان و گیلان، سایت اعلام می‌کند که « هیچ موردی یافت نشد»، یعنی هیچ کدام از 11 بانک «‌ملت، رفاه کارگران، مسکن، سپه، کشاورزی، ملی، تجارت، صادارت، پست بانک، توسعه تعاون و قرض‌الحسنه مهر» بودجه برای پرداخت وام ازدواج ندارند.
البته این سامانه اعلام کرده «اسامی بانک‌هایی که در استان انتخابی شما دارای بودجه هستند و این اسامی با توجه به بودجه و تعداد متقاضیان در صف در حال تغییر است.»
حال اینکه چه مدت زمانی بانک‌های این استان‌ها بودجه کسب می‌کنند تا به زوجین همشهری خود وام بدهند مشخص نیست، ضمن آنکه گرفتن این وام از استان‌های همجوار و نزدیک مشکلات خود را دارد چراکه گرفتن وام از نزدیک‌ترین بانک محل زندگی شاید بیشتر از چندماه به طول انجامد و گرفتن وام از استان همجوار موجب شود یکسال زمان اعلام شده برای اخذ وام به پایان برسد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    10 0
    با سلام بنده در استان خراسان رضوی ثبت نام کردم و با دوبار عوض کردن بانک در سامانه بانک مرکزی هنوز خبری از دادن وام نیست وقتی هم که به بانک صادرات که مسئول پرداخت وام به بنده هست مراجعه میکنیم جوری صحبت میکنن که مطمئن میشی وامی در کار نخواهد بود
  • گمنام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    2 0
    مهدی جان لطفا به خبر مربوط به پرداخت 2000 میلیارد تومان وام به خودروسازان مراجعه کنید.............
  • روح اله IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    4 0
    باسلام من 13ماه پیش برا وام دربانک کشاورزی قلعه ریسی کهگیلویه ثبت نام وفقط منتظرگرفتن وام هستم اماهنوز میگویند بودجه نیست! میتونم بانکم راعوض کنم؟
  • گول خورده IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    3 4
    این هم یکی از راهکارهای دولت خدمتگذار و عدالت محور جهت ازدواج جوانان می باشد که نمونه آن خود من که 2 ماه است که در سایت ثبت نام کردم و هنوز بانک مورد نظر جوابی نداده است.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
    0 4
    سلام اگر واسه وام ثبت نام کرده باشیم و پس از گذشت یک سال از عقد وام را به ما نداده باشند آیا وام بهمون تعلق می گیره؟
  • جبار A1 ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 2
    با سلام بنده برلی وام ازدواج دربانک صادرات سبت نام کرده ام اما هنو هیچ اقدامی صورت نگرفته واقعان خیلی به این وام احتیاج دارم خیلی ممنون