سایت رادیو فردا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت:

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به ویروس کامپیوتری «شامون» که گفته می شود ایران با استفاده از آن حملاتی کرده است، تاکید کرد که ارتش آمریکا آماده است تا هرگونه حمله سایبری به منافع ملی خود را تلافی کند.
لئون پانه‌تا که در جلسه مدیران تجاری امنیت ملی آمریکا در نیویورک سخن می‌گفت هم‌چنین افزود که ایالات متحده ممکن است در این خصوص حملات پیش‌دستانه را نیز مد نظر قرار دهد.
وزیر دفاع آمریکا در مورد چگونگی این حملات احتمالی تلافی‌جویانه و پیش‌دستانه توضیحی نداد.
بنا بر این گزارش، آقای پانه‌تا در ادامه سخنانش گفت: «مهاجمان احتمالی باید آگاه باشند که ایالات متحده توانایی پیدا کردن مکان آنها و به محاکمه کشاندن کسانی که به منافع آمریکا ضربه بزنند را دارد.»
ویروس «شامون» که کشف آن روز 16 اوت امسال اعلام شد رایانه‌های شرکت نفت دولتی عربستان سعودی، آرامکو، و شرکت تولیدکننده گاز قطر، «راس‌گاز» را هدف قرار داده‌است.
وزیر دفاع آمریکا در سخنان خود گفت که ویروس «شامون» فایل‌های مهم آرامکو را پاک کرده و به جای آنها تصویر پرچم به آتش کشیده شده آمریکا را قرار داده‌است.
وی افزود که این ویروس 30 هزار دستگاه کامپیوتر را تخریب کرده و توضیح داد که حمله به شرکت قطری هم حمله‌ای مشابه با حمله سایبری به آرامکو بوده‌است.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =