۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۸

مهر نوشت:

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تنش بین ترکیه و سوریه را با دقت دنبال می کنیم و به مقامات دو کشور توصیه می کنیم این تنش را هر چه زودتر کاهش دهند.وی افزود:ایجاد اختلاف و درگیری بین کشورهای منطقه را به نفع هیچ کدام از کشورها نمی دانیم و تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا ثبات و امنیت در منطقه برقرار شود.
رامین مهمانپرست در نشست خبری خود در سفارت جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه لی تر در رابطه با اینکه بدتر شدن روابط ترکیه و سوریه چه تأثیری می تواند بر روابط ایران و ترکیه داشته باشد و آیا ایران از گروه خاصی در ترکیه حمایت می کند؟گفت: تنش بین ترکیه و سوریه را با دقت دنبال می کنیم و به مقامات دو کشور توصیه می کنیم این تنش را هر چه زودتر کاهش دهند.وی افزود:ایجاد اختلاف و درگیری بین کشورهای منطقه را به نفع هیچکدام از کشورها نمی دانیم و تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا ثبات و امنیت در منطقه برقرار شود.
وی ضمن رد ادعاهای رسانه ای مبنی بر حمایت ایران از پ ک ک گفت: مقامات ترکیه در جریان مواضع ما هستند و اذعان دارند این گروهها توسط کشورهای دیگری مورد حمایت قرار گرفتند. منطقه ما حساس است و برخی کشورهای غربی نمی خواهند در منطقه ما ثبات و امنیت برقرار شود و تلاش می کنند اختلاف و درگیری بین کشورهای منطقه رخ دهد و از برخی گروههای افراط گرا حمایت می کنند. چنانکه خروج سازمان تروریستی منافقین از فهرست گروههای تروریستی آمریکا نشاندهنده این است که گروههای تروریستی مورد حمایت کشورهای غربی هستند و مسئولین کشورهای منطقه باید با دقت مراقب فتنه ها باشند.
مهمانپرست در پاسخ به سوال شبکه هفت قزاقستان در خصوص تأثیر تحریم های جدید آمریکا بر اقتصاد ایران و اینکه تأیید کننده حمله اسرائیل به ایران است گفت: مدت 32 سال است آمریکائی ها ایران را تحریم می کنند و نتیجه آن پیشرفت کشور ماست. ریشه این فشارها بخاطر انقلاب اسلامی و قطع منافع آمریکا در ایران است. ما از تحریم خوشحال نمی شویم، مردم ما رژیم صهیونیستی را نامشروع و اشغالگر می دانند. آنها توانایی وارد شدن به چنین بحثهای مهمی را ندارند. اصولا کسی که قصد و قدرت حمله را داشته باشد، راجع به آن زیاد حرف نمی زند. درصورت تهدید شما به حمله اگر قدرت دفاعی بالایی داشته باشید ، امکان جنگ کم است . چون ما در بالاترین حد قدرت دفاعی از کشورمان هستیم ، احتمال جنگ خیلی پایین است ، .هزینه و فایده خیلی مهم است و عقل حکم می کند جنگی رخ ندهد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =