ایسنا نوشت:

فرمانده انتظامی شهرستان کرج از دستگیری اعضای باند سارقان خودرویی خبر داد که صرفا برای پر کردن اوقات فراغت اقدام به ربودن 26 دستگاه خودروی سواری کرده بودند.

سرهنگ خیرخواهان در تشریح خبر دستگیری اعضای باند نوجوانان سارق در ولدآباد گفت: در پی وصول چند فقره پرونده سرقت خودروی پراید به پلیس آگاهی شهرستان کرج، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران در بررسی این پرونده دریافتند که خودروهای ربوده شده پس از مدتی بدون هیچ‌گونه سرقت به صورت رها شده در سطح شهر کشف می‌شوند، گفت: گاها سارقان برای این که از خودروی مسروقه در اعمال مجرمانه دیگر استفاده کنند، اقدام به ربودن وسایل نقلیه می‌کنند و این در حالی بود که سارق یا سارقان احتمالی این پرونده نه تنها از این خودروهای مسروقه، سرقت نمی‌کردند بلکه تحقیقات نشان داد که هیچ یک از این خودروهای مسروقه در اعمال مجرمانه دیگر نیز دخیل نبودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه تحقیقات کارآگاهان برای واکاوی زوایای پنهان این پرونده سرقت ادامه داشت تا این که رسیدگی به چند فقره سرقت دیگر در سطح شهرستان کرج به پلیس آگاهی دلالت داده شد، گفت: تحقیقات ادامه داشت تا این که در چهارم مهرماه سال جاری ماموران کلانتری 44 ولدآباد در حین گشت زنی در حوزه استحفاظی بودند که فردی با مراجعه به خودروی پلیس عنوان کرد که دو پسر نوجوان با یک دستگاه خودروی سواری پراید نقره‌ای رنگ قصد سرقت پراید وی را داشتند اما با فعال‌شدن دزدگیر این افراد اقدام به فرار کردند.

خیرخواهان با بیان اینکه ماموران کلانتری اقدام به برقراری طرح مهار در سطح منطقه کردند، گفت: پس از مدتی ماموران کلانتری این خودرو را در خیابان فردوسی رویت و اقدام به توقف این خودرو می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از متهمان متواری شد گفت: ماموران یکی از سارقان که متهمی 14 ساله به نام «حامد» بود را دستگیر کردند که در بازرسی بدنی یک عدد میله کوچک از متهم کشف و ضبط شد.

خیرخواهان با بیان اینکه این متهم 14 ساله در اعترافات خود ضمن قبول بزه انتسابی همدست 18 ساله خود را که پسر عمه‌اش بود را به کارآگاهان معرفی کرد گفت: این متهم در اعترافات خود به 26 فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان کرج اعتراف کرد و عنوان داشت که با استفاده از یک عدد میله کوچک که در حین دستگیری از وی کشف شد اقدام به بازکردن در خودروها کرده و از آنجایی که صرفا برای تفریح اقدام به سرقت می‌کرده پس از فعال‌شدن دزدگیر اقدام به فرار از محل حادثه کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرج با بیان اینکه متهم در اعترافات خود عنوان کرد که صرفا برای تفریح و پرکردن اوقات فراغت اقدام به سرقت وسایل نقلیه می‌کرده، گفت: در چندین پرونده سرقت خودرو، ربوده‌شدن ضبط صوت نیز گزارش شده بود که متهم در اعترافات خود عنوان کرد که پسر عمه‌اش صرفا برای هدیه‌دادن این ضبط صوت‌ها به دوستانش اقدام به ربودن این وسایل کرده است.

خیرخواهان با بیان اینکه متهمان از خانواده آسیب دیده جامعه و از هم پاشیده بودند گفت: از آنجایی که این متهمان صرفا برای تفریح و پرکردن اوقات فراغتشان اقدام به ربودن خوردوهای دیگران می‌کردند از خانواده‌ها تقاضا می‌شود تا ضمن کنترل و نظارت بر فرزندانشان محیط خانواده را برای حضور حداکثری این افراد مهیا کنند.

301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =