رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد در مذاکرات با ایران پیشرفت حاصل شود.

خبرگزاری رویترز گزارش داد کاترین اشتون رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا که نماینده شش کشور (آمریکا، آلمان، فرانسه، چین، انگلیس، روسیه) در مذاکرات با ایران است روز دوشنبه در آستانه نشست وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با اشاره به از سرگیری گفت‌وگوها اظهار کرد که « امیدوارم قادر باشیم به زودی پیشرفت حاصل کنیم».
وی افزود: قطعا فکر می‌کنم فضا برای مذاکرات وجود دارد.
سخنان اشتون در حالی مطرح می‌شود که انتظار می‌رود وزیران 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز خود دور جدیدی از تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کنند.
به گزارش رویترز ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس که برای شرکت در این نشست در لوکزامبورگ به سر می‌برد، گفت: ما فشار را تشدید خواهیم کرد و در صورتی که در ماه‌های آینده مذاکرات با موفقیت روبرو نشود به این کار ادامه خواهیم داد.
اشتون آخرین بار در ماه سپتامبر با سعید جلیلی در استانبول ملاقات کرد و مذاکراتی داشت که سخنگوی وی آنرا « مفید و سازنده» خواند.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داود DE ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    5 12
    ما فقط حقمون و می خوایم چرا حالا که تا اینجا اومیدم فکر می کنن می تونین کاری کنن که ما عقب بکشیم؟! جالبه به اعتقاد من اصلا به 1 5 و ... هیچ کدومشون روند کاری ما ربطی نداره این همه کشور انرژی هسته ای دارن مگه از اینا اجازه گرفتن؟! خود امریکا داره از کی اجازه میگیره؟! بمب اتم می خوایم چکار؟!( این جاست که میگه کافر همه را به......) فکر می کنن ما هم مثل خودشونیم.... اصلا من خودم بـــــمبم به بخدا! از من بیشتر مترسن والا به خدا!
  • محمدرضا UA ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    36 2
    یک پولی نذر امامزاده علی بن جعفر(ع) قم نذر کردم که مذاکرات اتمی به نتیجه برسه بلکه قیمت ارز برگرده به زیر هزار تومان.واقعا دلار بالای هزار تومان قدرت خرید مردمو بشدت پایین میاره وباعث گرونی سرسام آور میشه وبه تبع اون افزایش جرم وجنایت وسرخوردگی مردم.این افزایش قیمت ارز تاثیر خیلی بدی روی مردم گذاشته.امیدوارم به حق رآقا علی بن جعفر(ع)همه چی خوب پیش بره.آمین