ایسنا نوشت:

یک کارشناس «انستیتو سرطان دانا-فاربر» در آمریکا تاکید کرد که با پنج اقدام ساده اما موثر می‌توان به میزان چشمگیری احتمال بروز سرطان پستان را در زنان کاهش داد.
 

 اریکا مایر، متخصص سرطان پستان در «انستیتو سرطان دانا-فاربر» می‌گوید، این پنج اقدام موثر و کلیدی عبارتند از:
 


- انجام ماموگرافی در سن 40 سالگی: به گفته مایر، زنان باید در سن 40 سالگی تست ماموگرافی انجام دهند. هر چند معاینات ماموگرافی در درمان یا پیشگیری از سرطان پستان نقشی ندارد اما به تشخیص زودهنگام بیماری و قبل از بروز علائم آن کمک می‌کند. تشخیص سرطان در این شرایط تاثیر چشمگیری در کنترل بیماری دارد.
 


- دنبال کردن رژیم غذایی سالم و کنترل وزن: انجمن سرطان آمریکا همواره توصیه می‌کند که رژیم غذایی غنی از میوه، سبزی، فیبر خوراکی و غلات سبوس‌دار برای مقابله با سرطان بسیار مفید است. به گفته دکتر مایر، رژیم غذایی پرچرب منجر به چاقی و اضافه وزن می‌شود که از فاکتورهای خطرزای اصلی در بروز و تشدید سرطان پستان است.
 


- فعالیت و تحرک بدنی کافی: مطالعات نشان می‌دهد که تحرک و فعالیت بدنی به اندازه کافی از عوامل موثر در کاهش خطر سرطان پستان در زنان است. بر همین اساس زنانی که در هفته 10 تا 19 ساعت ورزش می‌کنند، در طول سال‌های باروری و پس از یائسگی 30 درصد کمتر با خطر ابتلا به سرطان پستان مواجه می‌شوند.
 


- پرهیز از مصرف الکل: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف الکل از عوامل موثر در افزایش خطر سرطان پستان است. هر چه مقدار مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها بیشتر باشد احتمال ابتلا به این سرطان نیز تشدید می‌شود.
 


- سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان: به گفته پزشکان، 20 تا 30 درصد افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پستان دارند به این بیماری دچار می‌شوند. امروزه برای زنانی که حامل یک ژن جهش یافته سرطان پستان هستند، گزینه‌های موثری برای کاهش خطر ابتلا به این سرطان به میزان چشمگیری موجود است.
 


301301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =