رئیس قوه‌قضاییه امروز با با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دیدار کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای این دیدار با تسلیت شهادت حضرت امام جواد (ع)، ترکیب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی را ترکیبی مناسب و اعضای این کمیسیون را "چهره‌هایی آشنا با مسائل و مشکلات قوه قضاییه" توصیف کرد و گفت:‌ امیدواریم با وجود این ترکیب بسیار خوب و چهره‌های آشنا و مطلع از وضعیت قوه قضاییه، شاهد تعامل مناسبی میان مجلس و قوه قضاییه با هدف حل و فصل مسائل دستگاه قضایی باشیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لوایح حقوقی و قضایی، تصویب هرچه سریع‌تر این لوایح از جمله لایحه اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و لایحه قانون وکالت را موجب کمک به دستگاه قضایی و رفع مشکلات مردم دانست.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد متاسفانه افرادی هستند که به دلیل اعسار و ناتوانی در بازپرداخت مبالغی ناچیز در حد دو یا سه میلیون تومان و یا حتی کمتر، مدت‌ها در زندان به سر می‌برندو افرادی از این قانون به عنوان اهرم فشار علیه دیگران بویژه در مساله مهریه و دیه استفاده می‌کنند.

رئیس دستگاه قضا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست در هنگام بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی کاملا دقت کنند تا این قانون موجب سوءاستفاده افراد و نیز موجب زندانی‌شدن افراد تنگ‌دست و معسر نشود.

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی بویژه اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی باید به هنگام بررسی این لایحه تمام جوانب آن را در نظر بگیرند و تعابیری را به کار گیرند که هم موجب سوءاستفاده مجرمان نشود و هم قابل برای تفاسیر مختلف نباشد.

رئیس قوه قضاییه سپس به موضوع وکالت اشاره کرد و با تاکید بر این‌که قوه قضاییه به دنبال این نیست که وکلا به ابزاری در دست دستگاه قضایی تبدیل شوند، گفت: روح کلی لایحه‌ای که از سوی قوه قضاییه برای موضوع وکالت به مجلس تقدیم شده، این است که ضمن حفظ استقلال وکلا شرایط به‌گونه‌ای شود که تعامل بیشتری برقرار باشد.

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد: قانون مربوط به وکلا باید این خصوصیت را داشته باشد که هر فردی بدون توجه به شرایط و ویژگی‌های لازم برای اخذ وکالت، نتواند وارد این حرفه شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: وکلا باید مستقل باشند و با استقلال خود به دستگاه قضایی کمک کنند اما نباید هم؛ این طور باشد کسانی که حدود قانونی را رعایت نمی‌کنند، در این کار وارد شوند یا از این حرفه سوءاستفاده نمایند.

پس از پایان سخنان رئیس قوه قضاییه نمایندگان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به بیان نقطه‌نظرات و ارائه گزارش از حوزه انتخابیه خود پرداختند. در این دیدار نمایندگان این کمیسیون بر تلاش برای کاهش مشکلات قوه قضاییه و تعامل هرچه بیشتر با دستگاه قضایی تاکید و پیشنهاداتی را به منظور تعامل هرچه بیشتر مجلس و قوه قضاییه مطرح کردند که مورد استقبال رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

4747

کد خبر 251504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    148 9
    متاسفانه این برای بعضی شده منبع کسب درآمد و بچه مردم رو یک عمر بدبخت میکنند و روزبه روز هم ازش بیشتر میشنویم
  • علویان IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    16 1
    با سلام متاسفانه در این امر مقامات قضائی و انتظامی سختگیری بیشتری انجام میدهند تا حدی که بدون هیچ ملاحضه ای نسبت به کار شخص و ابروی شخص به گرفتن سکه پرداخته در حالی که خواهان پرونده فط به دید بی ابرویی از این امتیاز استفاده میکندواقعا برای همه این طور هست یا به ما که نه کسی داریم و نه سرمایه ای
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    24 3
    خبر آنلاین، خواهش میکنم این صحبت من رو به گوش مسئولین برسون: جوانی هستم 24 ساله دارای شغل و در آمد کافی، خدمت رفته، دانشجوی لیسانس کامپیوتر، روزی برای شهادت اعسار یکی از آشنایان به دادگاه خانواده رفتم وقتی خنده زنان پس از گرفته قسط مهریه و طعنه های آنها به مردان را مشاهده میکردم از صمیم قلب آرزو کردم که ای کاش قانون فکری به حال نحوه تعیین مهریه، سقف و یا هر چیز دیگری میکرد تا این وضعیت جامعه نباشد... وضعیت جامعه ای که پر از ریا و فرصت طلبی شده است. بنظرم وظیفه دستگاه مقننه و قضاییه خیلی بیشتر از دستگاه مجریه است. حقیقتا من با دیدن آن صحنه ها از ازدواج می ترسم... خصوصا وقتی که مسئول یکی از واحدهای اجرای احکام ضعف قانونی رو دلیل این امور دانست. ( البته همه زن ها بد و همه مردها خوب نیستند...)
  • بدون نام IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    15 1
    جالب اینجاست اون فردی که به خاطر نداشتن دو میلیون می افته زندان خرجی که تو زندان واسه این میشه از این مبلغ هم بیشتره مثلا غذا...
  • بدون نام US ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    12 1
    خدا رو شكر كه شخص اول قضاوت از اين مسئله در جامعه اگاهه اميدواريم هر چه سريعتر راجع به اين مسئله فكري بشه.. من فكر نكنم اين قانون كه كسي بدليل نداشتن بضاعت مالي بايد بره زندان انهم در جرائم غير عمد بايد فكري كرد.
  • امیر IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    16 4
    با سلام و خسته نباشید خواهش می کنم اینو تو سایت مطرح کنید تورو خدا یه فکری به حال این مهریه بکنید با حقوق 500هزار تومانی چطور باید مهریه بدم اونم ماهی نیم سکه بدم اون هم تو این گرونی امسال من زیاده این شده ابزار دست خانوم ها و انداختن به زندان دادگاه نه استعلامی نه حرف گوش میکنه فقط میکه بده تو روخدا یه کاری بکنید
  • امیر IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    7 13
    برای آقای لاریجانی دعا می کنم که به فکر من و امسال من هست انشالله سلامت باشند
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    14 2
    براي پرونده مهمي وكيل گرفتم . از طرف مقابل رشوه گرفت و پرونده را به ضرر من تمام كرد و صداي من به هيچ جا نرسيد . حتي راي را هم ابلاغ نكرد تا مهلت اعتراض بگذرد.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    5 1
    به خدا ظلمه به خدا ظلمه ..... مهریه و ازدواج سنت پیغمبره ،آخه این چه قانونیه چه عدالتیه که بعضیا دارن ازش سوء استفاده می کنن شاید الان ندونید چه حالی دارم تو این اوضاع هم خونه اجاره کردم هم جا برای مراسم رزرو کردم هم طلا جواهر خریدم ، اما یدفه همسرم میگه ازت خوشم نمیاد دیگه نمی خوام باهات زندگی کنم به فکر مهریه باش ، آخه چراااااااااااااا چرا ؟؟؟؟؟ کسیکه حتی حاضر نشده برای یک روز تو خونه من بیاد چرا باید از من تقاضای مهریه بکنه؟؟؟ امیدوارم درست این افکار درست بشه من که فنا شدم اما خدا به مردم ما رحم کنه
  • امین IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    1 6
    قربونت برم نمیخواد خنده زنان عصبیت کنه .اون وقتی از سر احساس وبدن تفکر وتحقیق و ارزیابی شخصیت و دارایی خودت عاشق ومفتون چشم ابروی یه دختر بقول خودت بی نظیر اما درواقع معمولی و بی اخلاق شدی و کله ات داغ شده بود وچندصدتا چندصدتا مهریه نوشتی و امضا کردی باید فکر این روز رو میکردی وچنین احتمالاتی میدادی. باید بدونی مهریه حق شرعی زنه و هیچ احدی حتی لاریجانی اجازه نداره یه دونشو کم کنه واز پرداختش ممانعت کنه.میگی نه برو کتب فقهی مشهور رو بخون و سری هم به قانون مدنی بزن.پس ... خودتو گردن این و اون ننداز.ندی خدا ازت میگیره چه بخنده چه نخنده!!!
  • امیر IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    5 1
    با تشکر از مسئول سایت یک خواهشی که دارم با انتشار این خبرها شما هم به ما کمک کنید سکه دادن خیلی سخت وقتی میری قرض میکن سکه میخری میدی بعد بهت میخندند بعد میکه ماهی دیگه زودتر بیار وکرنه حکم جلب میگیریم یه کارمند و یا شغل ازاد باید بری زندان بعد طرف میر سکه ها رو میخور ه و بعد بعد بعد.............. با تجدید احترام امیر
  • علی IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    5 1
    هیچ کشوری رو تو دنیا پیدا نمیکنید که افراد رو به خاطر مهریه بندازن زندان.مگه ما مردا چه امتیازی نسبت به زنا داریم که اینهمه زیر فشار باشیم والا فرصتهای شغلی امروزه برای مردان و زنان برابر هستش.امیدوارم فکری به حال این وضعیت بشه.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    7 0
    با توجه به اینکه اوضاع تغییر یافته و امکان تهیه یک سکه نیز نیست بهتر است مهریه منحل و از روش دول غربی برای زندگی خانوادگی بهره برد. از جمله تقسیم دارایی ها در زمان طلاق. البته اگر بشود چیزی خرید و اضافه نمود. و فقط باید اقساط و وامهای گرفته تقسیم بر دو شود برای پرداخت.
    • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      5 0
      خیلی جالب گفتی.