حجت الاسلام و المسلمین موسی قربانی که عازم حج شده است، سفرنامه حج خود را از کشور عربستان برای خوانندگان خبرآنلاین می نویسد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، قسمت اول سفرنامه اش را با عنوان«احرام از مسجد جحفه» نوشته است.

وی در آغاز سفرنامه اش آورده است: خداوند توفیق داد امسال سفر حج را از مشهد به فرودگاه جده آغاز کردیم. چون روحانی کاروان 39444 از خراسان جنوبی بودم و پروازهای این استان از فرودگاه مشهد انجام می شود لذا توفیقی نصیب شد تا ابتدا زائر امام هشتم (ع) شویم سپس بسوی حرم الهی پرواز کنیم.
قربانی با اشاره به بی نظمی و معطلی در فرودگاه جده می نویسد: مامورین امر به معروف سعودی هنوز در عهد حجر زندگی می کنند و برای اینکه کتاب و نرم افزار مغایر با اعتقادات آنان وارد عربستان نشود، به شدت بازرسی می کنند و کتابهای دارای این مطالب را مصادره می کنند و محتوای نوت بوک اشخاص را نیز پاک می کنند، غافل از اینکه براحتی و از طریق اینترنت قابل دسترسی و کپی پیست است و مامورین تلاش مذبوحانه می کنند ولی در هر حال با دقت لازم، کیفها و نوت بوک زائران را وارسی می کنند.
وی در ادامه مطلب خود نوشته است: ساعت 13 به جحفه رسیدیم و برای اینکه زائران از فیض زمان احرام بهره بیشتری ببرند و رعایت احتیاط هم شده باشد که بعد از نماز واجب احرام ببندند بعد از نماز عصر که ساعت سه و نیم بود زائران را محرم کردیم. ساعت 12شب به مسجد الحرام رفتیم و ساعت یک بعد از نصف شب طواف را آغاز کردیم.تقریبا زمان مناسبی را برای طواف انتخاب کردیم و به راحتی و در محدوده مقام ابراهیم طواف را انجام دادیم و پس از خواندن دو رکعت نماز طواب پشت مقام ابراهیم، سعی صفا و مروه را انجام دادیم و در پایان هم با گرفتن ناخن و کوتاه کردن مقداری از سر تقصیر کردیم و در ساعت 3 صبح بعد از دو ساعت اعمال را به پایان رساندیم.
قربانی در پایان سفرنامه اش آورده است: گرچه زائران خانه خدا دو شب غیر از خواب مختصری که در هواپیما و اتوبوس کرده بودند نخوابیده بودند اما این خستگی را با جان و دل پذیرا شدند و در مقابل با اجر معنوی که انتظار آن را از خداوند کریم و رحیم دارند خستگی از تنشان بیرون خواهد رفت.
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.