رییس‌جمهور گفت: مشکل کشورهای منطقه باید توسط خود آنان و بدون دخالت‌های خارجی حل و فصل شود.

محمود احمدی‌نژاد در حاشیه اجلاس سران مجمع همکاری‌های آسیایی، در دیدار شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت اظهار داشت: راهی جز همکاری و مشارکت برای حل مشکلات پیش‌رو و ایجاد جهانی بهتر و زیباتر در برابر ملت‌ها و کشورها وجود ندارد. دشمنان و بدخواهان به دنبال تشدید اختلافات و درگیری‌ها در منطقه هستند و دولت‌ها و ملت‌ها باید با تدبیر و حکمت مانع از این کار شوند.
اهم سخنان رییس جمهور در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری می‌آید:
  • منابع و ثروت‌های مادی، فرهنگی و انسانی فراوانی در آسیا وجود دارد و با استفاده از آنها و با همبستگی و همگرایی می‌توان اقدامات بسیار خوبی در راستای گسترش مناسبات و روابط متقابل انجام داد و مطمئناً حرکت در این مسیر، فرصت‌ها را برای سوء استفاده از دشمنان می‌گیرد.
  • مناسبات دو کشور ایران و کویت همواره خوب و برادرانه بوده است، البته اینگونه روابط برادرانه، دشمنان زیادی هم دارد و همواره عده‌ای با اختلاف افکنی بدنبال بهره‌برداری‌های سوء خود هستند. راهی جز تعاون و همکاری برای پیشرفت، صلح و امنیت وجود ندارد.
  • مستکبران تلاش‌های زیادی برای برهم زدن اوضاع در منطقه دارند. البته هیچ‌جای نگرانی وجود ندارد. چرا که دولت‌ها و ملت‌های منطقه با گسترش همکاری‌های برادرانه خود خواهند توانست بر این توطئه‌ها غلبه کنند.
  • هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع از مراودات و دوستی میان جمهوری اسلامی ایران و کویت شود.
  • امنیت منطقه و خلیج فارس برای جمهوری اسلامی ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. ایران خواهان امنیت برای همگان بوده و معتقد است که دستیابی به این هدف با مشارکت همه کشورهای منطقه محقق خواهد شد.
  • همه باید تلاش کنند تا بجای تنش و درگیری، تفاهم و همدلی ایجاد شود، چرا که دنیا را با برادری، حکمت و تدبیر بهتر می توان اداره کرد.
امیر کویت نیز در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سازنده جمهوری اسلامی ایران و کویت گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرت و توانایی‌های بسیار زیادی دارد و کویت خواهان گسترش روابط خود در تمام زمینه‌ها با ایران است.
وی همچنین با تقدیر از حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران مجمع همکاری‌های آسیایی اظهار داشت: آسیا سرشار از خیر و برکت است و اوضاع جهانی این فرصت را فراهم می‌کند که همکاری میان کشورهای آسیایی روز به روز رشد و پیشرفت داشته باشد.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    3 0
    ایران کشوری که دومین منابع گاز و نفت جهان را دارد کشوری که بهترین فرش جهان را دارد کشوری که بهترین خاویار جهان را صادر میکند کشوری که بهترین پسته جهان را دارد کشوری که یکی از بهترین تولید کنندگان زعفران است کشوری که آثار تاریخی گوناگونی دارد کشوری که با یک ساعت پرواز از -20 درجه زیر صفر و اسکی روی برف میکنند به جایی میروی که 35 درجه است و اسکی روی آب میکنند کشوری که درآمد زیادی از اماکن دینی دارد. کشوری که مرغوب ترین برنج حهان دارد کشوری که یکی از بهترین چایی ها دنیا را دارد صاحب کم ارزش ترین پول دنیا است دلیلش چیه؟؟؟ (دزدترین - دروغگو ترین –شایعه پذیرترین- چابلوس وپاچه خوارترین – خودخواهترین-خائن ترین-ترسوترین / و... مردم دنیاروداریم
  • سعید IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    0 0
    آقا محسن دررابطه بامردم بی انصافی کردی ،مردم ایران شجاعترین،مقاومترین،صبورترین وباایمان ترین مردم دنیا هستند ،آقا محسن نمی دانم شما چند سال دارید ،اگر زمان انقلاب وزمان جنگ را بیاد داشته باشید این طوری در باره مردم قضاوت نمی کردید