در حالی که شورای نگهبان برای انتخابات مجلس نهم تنها با اختصاص حدود 10 درصد از حوزه های انتخابیه به صورت رایانه ای موافقت کرد، اما مسئولان وزارت کشور می گویند می خواهند انتخابات سال آینده ریاست جمهوری را به صورت یارانه ای برگزار کنند.

آن طور که ایرنا از محمد علی پورموسوی مدیرکل سیاسی وزارت کشور نقل کرده است با توجه به این که انتخابات شوراها با حضور نامزدهای متعدد درهرنقطه از کشور، خیلی متکثر است، در مقطع کنونی« تنها به دنبال برگزاری رایانه ای انتخابات ریاست جمهوری هستیم.»
موسوی می گوید:تصمیم ستاد انتخابات کشور بر این است که انتخابات ریاست جمهوری «درکل کشور» به صورت رایانه ای برگزار شود و امیدواریم که امکانات مورد نیاز در این زمینه فراهم شود.
انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 خرداد ماه سال 92 برگزارو همزمان با این دو انتخابات، نخستین انتخابات میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی درچهارحوزه انتخابیه برای انتخاب چهارنماینده برگزارخواهد شد.
موسوی اشاره ای به هزینه ها و زیرسایخت های ضروری برای برگزاری انتخابات به صورت رایانه ای نکرده است، اما گفته است وزارتخانه در اندیشه برگزاری رایانه ای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری درکل کشور است. شورای نگهبان هنوز درباره این تصمیم وزارت کشور واکنشی نشان نداده است.
/27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =