کیهان نوشت:

«تحلیلگران نظامی پهپادهای تجسسی را یک سرمایه کلیدی برای ناوگان نظامی ایران می دانند».

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با درج این مطلب نوشت: یک مقام نظامی ارشد ایران اعلام کرد هواپیمای بدون سرنشین ایران ده ها بار وارد حریم هوایی اسرائیل شده و اطلاعات جمع آوری کرده اند. ماجرای اخیر هواپیمای بدون سرنشین حزب الله لبنان درست یک ماه بعد از آن اتفاق افتاد که ایران فاش کرد هواپیمای بدون سرنشینی ساخته که قادر است مسافت طولانی را بپیماید. به گفته تحلیلگران نظامی این هواپیما می تواند یک سرمایه کلیدی برای ناوگان نظامی ایران باشد و می تواند علاوه بر جمع آوری اطلاعات، بمب و موشک هم حمل کند. شاهد 129، قادر است در فاصله 2000 کیلومتری به انجام عملیات بپردازد و 24 ساعت مداومت پروازی داشته باشد.

این روزنامه اضافه کرد: ایران دائما در مورد توان نظامی خود تبلیغات می کند با این حال ممکن نیست که کسی بتواند توان نظامی فعلی ایران و این که این کشور دقیقا مشغول ساخت چه سلاح هایی است را تخمین بزند.

در همین حال رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا در گزارشی اعلام کرد: هدف پرواز پهپاد حزب الله بر فراز اسرائیل، اقدامی چند منظوره برای نمایش توانمندی تکنولوژیک، نشان دادن آسیب پذیری اسرائیل و تغییر جغرافیای جنگ است. از آنجایی که طراحی، ساخت، پرواز دادن و هدایت هواپیمای بدون سرنشین، نشان فناوری بومی پیشرفته است، حزب الله به نمایندگی از جمهوری اسلامی عملا هم توانمندی ساخت و طراحی جمهوری اسلامی و هم توانمندی خود را به رخ دشمنانش کشیده است.

این تحلیل می افزاید: چند ماه پیش از این در آذر 90 یک پهپاد آمریکایی به دست جمهوری اسلامی افتاد. اگر سرانجام عملیات های تجسسی پهپادهای آمریکایی را آماده بودن برای جنگ در روز موعود تفسیر کنیم، جمهوری اسلامی با پرواز درآوردن پهپاد خود در فضای اسرائیل پیام روشنی را فرستاده که حوزه جغرافیایی جنگ در محدوده خاک ایران نخواهد بود و با همیاری متحدش(حزب الله) قادر خواهد بود که جغرافیای جنگ را به بیرون از مرزهای ایران از جمله در اسرائیل منتقل کند.

 /217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    7 2
    امید است اینگونه باشد تا دشمن بر خود بلرزد.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    7 3
    جانم هزاران بار فداي رهبر وايران وايراني بادباد