1. به کوری چشم استکبار جهانی ـ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ که سفرش به نیویورک، در قالب هیأت نمیدانم چند نفره رئیس جمهور، به مذاق عده ای بدخواه خوش نیامده بود و به بهانه لزوم حضور ایشان در کشور برای تمشیت امور هفتة گردشگری، تلاش کردند با زیر سؤال بردن ضرورت حضور جنابشان در آمریکای جهانخوار، آب به آسیاب دشمن بریزند، ـ به کشور بازگشت و معلوم شد نبود ایشان هیچ خللی به هیچ کجای صنعت مشرف به موت گردشگری، عموماً و هفتة گردشگری، خصوصاً، وارد نمی کند و ملالی نیست.
2. به مثابه وصف العیش، نصف العیش، حضرات سازمان میراث و غیره، برای هفت روز هفته گردشگری، هفت عنوان بامزه و شیک تدارک دیدند و «رویکرد»های هفتگانه بامزه تری هم فراهم آوردند و تایپ شده آن عناوین و رویکردها را، طی یک نشست خبری دشمن شکن، تقدیم نمایندگان رسانه های گروهی کردند و کلی و نصفی از مختصر مشکلات صنعت گردشگری را حل و شعارهایی از قبیل: «بهرهبرداری از انرژی های نو و تجدیدپذیر در صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز و پاک و بهره برداری مسئولانه از منابع طبیعی و توجه ویژه به اکوتوریسم»، «ارتقاء معنویت و سلامت»، «ایجاد شور و نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ گردشگری و توجه ویژه به میراث معنوی و تمدن اسلامی ایرانی به منظور تقویت احساس اتحاد ملی و انسجام ملی»، «معرفی رسانه ها به هموطنان و گردشگران بینالمللی» و.... را انشاء فرمودند، ولی نفرمودند خود حضراتشان چقدر رسانه های حوزه گردشگری را می شناسند و با چند رسانه در این حوزه ارتباط دارند و مرادشان از گردشگران بین المللی چیست و چه خبر از 5/7 میلیون گردشگر خارجی؟
3. در «هفته ـ بی رمق ـ گردشگری» علاوه بر یک یا چند نشست خبری، برگزاری نمایشگاه های بی خاصیت و هدر دادن وقت و سرمایه در همایش های خالی از محتوا و فاقد فایده، بساط «مهرورزی» هم پهن بود و حضرات به بهانه «تجلیل از خادمین گردشگری کشور»، کلی عکس یادگاری گرفتند، مقادیر متنابهی قربان صدقه همدیگر رفتند، از یکدیگر تشکر و سپاسگذاری کردند و خواب 7.5 میلیون گردشگر در سال 1391 را، در هفتمین ماه سال، بازتعریف فرمودند.
*مدیر مسئول ماهنامه جهانگردان
4745
نظر شما