اگرچه علی مطهری نیز به عنوان یک اصولگرای منتقد دولت، مسائل پس از انتخابات را «فتنه» می‌داند اما تأکید دارد که احمدی‌نژاد با مناظره‌اش زمینه فتنه را ایجاد کرد.

همین باعث شده که او خواستار عذرخواهی احمدی‌نژاد و موسوی به شکل توأمان شود و اگرچه حسینیان عذرخواهی احمدی‌نژاد را بی‌دلیل می‌داند اما او معتقد است که حسینیان اشتباه می‌کند.

مطهری که یکی از پیشنهاددهندگان میانجیگری آیت‌الله مهدوی‌کنی میان دو جریان مدعی و معترض در حوادث پس از انتخابات بود که در این زمینه با ایشان دیدار و مذاکراتی هم داشت. اما علی‌رغم اعلام موافقت دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با این پیشنهاد، اخیراً کمیته‌ای که به همین منظور در جامعه روحانیت مبارز تشکیل شده بود، ملغی شد. در گفت‌وگوی پیش رو، او به تشریح انصراف آیت‌الله مهدوی‌کنی از ایفای نقش میانجیگری پرداخته است

وی در مورد انصراف آیت الله مهدوی کنی از میانجیگری می گوید:ظاهراً آیت‌الله مهدوی‌کنی انتظار داشته‌اند که از سه طرف از ایشان درخواست میانجیگری شود. هم از سوی معترضان به نتایج انتخابات، هم از سوی دولت و هم از سوی مقام معظم رهبری. هدف ایشان این بود که به این ترتیب میانجیگری‌شان حالت رسمی بیاید و به گونه‌ای عمل شود که نظر ایشان فصل‌الخطاب قرار بگیرد، اما چون هیچ‌یک از سه طرف، استقبال چندانی از طرح موضوع میانجیگری ایشان به عمل نیاوردند، آیت‌الله مهدوی‌کنی هم منصرف شدند.

وی اضافه می کند:بنده شخصاً معتقدم در مواردی که مسئله اصلاح میان مؤمنین مطرح است، نباید خیلی احتیاط به خرج داد. بلکه باید به دنبال انجام تکلیف بود. نباید اول مطمئن شد که میانجیگری به نتیجه می‌رسد و بعد وارد عمل شد. چون نفس میانجیگری بین دو گروه از مؤمنین و اصلاح ذات بین، یک کار پسندیده است و باید قطع نظر از نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، اگر کسی این قدرت را در خودش می‌بیند که می‌تواند دو طرف یک منازعه را به هم نزدیک کند، باید این کار را انجام دهد.

 متن کامل این گفت و گو را با عنوان مطهری: احمدی‌نژاد با مناظره‌اش زمینه فتنه را ایجاد کرد بخوانید. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 25296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهری IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
    1 0
    طرح آشتی یک فکر بسیار پسندیده است