علی باقری از گفت و گوی تلفنی با اشمیت معاون کاترین اشتون در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی که در همایش 10 سال مقاومت هسته‌ای در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران سخن می‌گفت درباره آخرین تحولات در باره پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: امروز از دفتر خانم اشمیت برای گفتگوی تلفنی با من تماس گرفته شد و قرار است ظرف امروز و فردا به صورت تلفنی گفتگو کنیم.
باقری در ادامه با اشاره به تماس تلفنی اخیر افزود: به آنها گفتم که جایی جلسه هستم و از ساعت 5 به بعد و یا فردا می توانم صحبت کنم و قرار شد تماس بگیرند برای اینکه تلفنی صحبت کنیم.
وی همچنین گفت: اینکه بعضی می گویند ایران به میز مذاکره باز نخواهد گشت، مبنایی ندارد ما میز مذاکره را ترک نکردیم بلکه آنها آماده نبودند.
باقری با اشاره به اینکه ما پیشنهادمان را ارائه کرده ایم و آنها هنوز جواب نداده اند، بیان کرد: در تماس تلفنی مشترک که خانم اشتون با آقای جلیلی در ماه رمضان داشتند، اشتون خواست که برای رسیدن به یک فرمول مشترک برای دور آتی مذاکرات بعد از ماه رمضان صحبت کنیم که این روند تا اواخر شوال طول کشید.
معاون امنیت بین الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: بعد از آن زمانیکه تماس تلفنی دیگری صورت گرفت، اشتون گفت که در یک مجمع عمومی هستیم و در حاشیه این مجمع دیدگاه ها را به کشورها مطرح می کنم و جواب می دهم.
وی خاطر نشان کرد: روندی که از سوی ایران طی شد مبتنی بر منطق مذاکراتی جدی و سازنده بود و پیشنهاداتی که مطرح کردیم صرفا مبتنی بر مواضع خودمان نبوده است.
باقری تاکید کرد: راهکار غیرمنطقی غربی ها، راهبرد ناکامی است و دقیقا آنها به دلیل اینکه ابزار منطقی گفتگو را ندارند به ابزار دیگر دست می زنند.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارباب رجوع IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    19 1
    بابا اینا اروپایی اند فرهنگ جلسه دارم رو نمی دونن که سرکاریه
  • بدون نام DE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    14 0
    حالا مثلا ماه ها رو به قمری نمیگفت ایشون، نمیشد؟!!!!
  • بدون نام IT ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    4 0
    هنر کردی که گفتی جلسه هستی؟چه موضوع از این مهم تر بود برای جلسه؟