در پی اعتراض یکی از خوانندگان از نبود واکسن آنفلوانزا برای جانبازان شیمیایی ، معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثار گران استان پاسخ داد:« به محض اعلام وزارت بهداشت این واکسن را تهیه می کنیم»

مجتبی اسدی یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود: «با سلام و تشکر پدر من جانباز شیمیایی می باشد که هر سال در ابتدای پاییز بر اساس تجویز پزشک متخصص خود واکسن آنفلوانزا را تزریق می کرد ولی امسال به هر داروخانه ای که مراجعه می کنم موفق به تهیه واکسن نمی شوم خواهشمندم از وزارت بهداشت پیگیری بفرمایید که تکلیف بیماران چیست و به کجا باید مراجعه کنند.»
دکتر خوبی یاریان معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پاسخ به این خواننده گفت:« وظیفه وارد کردن این واکسن ها برعهده وزارت بهداشت است. امسال هنوز واکسن آنفلوانزا وارد بازار نشده است. واکسن های پارسال را بنیاد شهید مستقلاً خریداری کرد. به این ترتیب که ما توسط  وزارت خانه از شرکت های وارد کننده مطلع شدیم وپس از بررسی کیفت دارو های وارد کننده ازشرکت های آنها واکسن ها و دارو هایمان را خریداری کردیم. اما امسال که با وزارتخانه تماس گرفتیم متوجه شدیم هنوزوارداتی نداشته اند. بهرحال ورود واکسن به کشور باید با مجوز وزارت بهداشت صورت گیرد. نمی دانم امسال چه اتفاق و مشکلی دروزارت افتاده که هنوز نسبت به تهیه دارو و واکسن آنفلوانزا اقدام نکرده اند. اما به محض ورود واکسن به کشور به ما اطلاع داده می شود. ما هم دربنیاد شهید درحال پیگیری از وزارت بهداشت هستیم. بهرحال بنیادشهید مجوزخرید دارو به شکل مستقیم از خارج از کشور را ندارد.»
معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثار گران افزود«بنیاد شهید هرساله برای تهیه دارو با وزارت بهداشت هماهنگی هایی را انجام می دهد. اما امسال اطلاعی از مشکلات وزارت خانه در تهیه دارو نداریم. آنها عنوان داشتنید به محض اینکه مشکلاتشان برطرف شود بنیاد را در جریان خواهند گذاشت.بهرحال بنیاد بجز جانبازان شیمیایی والدین ، سالمندان و نخاعی ها و مراکز درمانی هم نیزبه دارو نیازمند هستند.»
45235

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند عادی IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
    5 1
    آقا همه مردم نیاز دارن، تورو خدا یه کاری کنید. من هم میخواستم واسه خانواده بگیرم گیر نیمد. آنفولانزا گرفتیم کل خانواده، من خودم شخصا تو عمرم اینجوری مریض نشده بودم، 10 روز تمام افتاده بودم، وحشتناک بود. چند بار دکتر رفتیم، پزشک میگفت امسال اینجوری شدن همه!
  • علی IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    2 0
    چه انتظاری دارید ؟ فکر می کنید واکسن آنفلو آنزا بیشتر نیاز این مملکت است یا ماشین پورشه یا لوازم آرایشی و یا ... !!! بالاخره دیگران هم خرج دارند!!!
  • جمعی از بیمارن خاص IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    2 0
    این واکسن ( آنفولانزای فصلی ) و واکسن ذارت الریه برای همه بیماران که بیماری نقص سیستم ایمنی دارند و یا کسانی که سیستم ایمنی بدنشان به دلیل بیماری های مضمن و یا سرطان ضعیف شده لازم و حیاتی است و ابتلا به آنفولانزا وذات الریه در این افراد میتواند خطر مرگ به دنبال داشته باشد . از خبرآنلاین تقاضا میکنیم پیرامون نبود این واکسنها و داروهای خاص برای بیماران خاص پیگیری کنند . نبود این دارو ها و یا افزایش قیمت برخی از این داروها که بعضا تحت پوشش بیمه هم نیستند برای بسیاری از بیماران خطر ناک است به نحوی که میتواند به وخیم تر شدن بیماری آنها و یا خدای ناکرده مرگ انها منجر شود .