آرش یکی از خوانندگان خبر آنلاین نوشته بود: سلام.مشکل من با فروشگاه رفاه است.همانطوری که می دانید الان قیمتی که برروی کالاها درج شده شامل 5درصد مالیات برارزش افزوده هم هست.مثلا روی بسته چای ذکر شده 10000 تومان با5درصد مالیات.ولی در فروشگاه رفاه در هنگام پرداخت به صندوق و در فاکتوری که به شما ارایه میشود برای همه اقلام مجددا 5 درصد مالیت منظور میشود.بنابراین با خرید از رفاه عملا شما دوبار مالیات بر ارزش افزوده داده اید.یکبار که به هنگام تعیین نرخ کالا این مقدار منظور شده و یکبار هم در صندوق فروشگاه رفاه مجددا از شما گرفته میشود.چرا و علت چیست؟؟
جلالی کارشناس روابط عمومی فروشگاه رفاه درباره مشکل این خواننده نوشت:« این مشکل از دو جهت قابل بررسی است. یک اینکه مبلغ ارزش افزوده قید شده بر روی فیش ها تنها برای خود فروشگاه محاسبه می شود. به این ترتیب اگرخریداران دقت کنند و مبالغ را جمع بزنند متوجه می شوند که مبلغ اجناس همان میزانی می شود که در قفسه اجناس خورده است. به این ترتیب هیچ مبلغ اضافه ای ازجمع کل فیش ها به عنوان ارزش افزوده کم نمی شود. مثلاً اگردستمال کاغذی یک هزار و 150 تومان است .این مبلغ با احتساب ارزش افزوده فروخته می شود.اگر این ارزش افزوده در فیش هم می آید تنها کارکردش ارائه این مبالغ به اداره مالیات است.»
او ادامه داد:«از سوی دیگر اگر در ماه های اخیر قیمت اجناس ازقیمت بسته بندی ودرج شده اش گران تربوده است. به دلیل افزایش قیمت اجناس درماه های گذشته است. زیرا در این ایام هرهفته با افزایش قیمت روبرو هستیم. اگراین اجناس را افزایش ندهیم عمده فروش ها تمام این اجناس را به قیمت پائین جمع می کنند و به قیمت بالا ترمی فروشند. البته قیمت های جدید را نیز زیراجناس نصب کرده ایم. درگذشته ممکن بود سالی یک مورد اینگونه پیش بیاید اما درهفته های پیش این تغییرات هفته به هفته اتفاق می افتد. این اتفاق در انبارهای شرکت تولید کننده نیزبوجود می آِید. زیرا کالاها به قیمت های قبلی بارکد خورده اما به قیمتی بالاتر به فروش می رسد.»
45235
در پی اعتراض یکی از خوانندگان افزایش قیمت کالاهای فروشگاه رفاه، جلالی کارشناس روابط عمومی این فروشگاه پاسخ داد و گفت:«افزایش قیمت های این فروشگاه به دلیل افزایش خرید بالای آنها درباراز است.»
کد خبر 253571
نظر شما