۰ نفر
۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۸

مرور اخبار اجتماعی سه‌شنبه 1 بهمن

«میز و نیمکت‌هایی که در سال گذشته ساخته شده و به مدارس تحویل داده‌ایم طبق استانداردهای کشوری نیستند.» سیدباقر مسلمی، معاون توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با مهر با اعتراف به استاندارد نبودن میز و نیمکت‌ها گفته: ما موظف به کسب مجوز از سازمان‌های استاندارد نیستیم و استانداردی از هیچ سازمانی اخذ نکرده‌ایم. او البته از قرارداد با یکی از دانشگاه‌های کشور برای استانداردسازی وسایل آموزشی خبر داده و اظهار کرده که قرار است آنها طرح پژوهشی خود را تا یک ماه دیگر ارائه دهند تا اگر تائید شد سایر مراحل قرارداد دنبال شود و سفارشات به آنها ارائه شود؛ اما مساله اینجاست که چرا تا کنون برای استانداردسازی میز و نیمکت‌ها اقدامی نشده و عوارض نامناسب بودن آنها روی سلامتی دانش‌آموزان در نظر گرفته نشده است.

خبر دیگر درباره دانش‌آموزان این که در تحقیقی که بین 2600 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر دبیرستانی شهرهای تبریز، ارومیه و اردبیل صورت گرفته است، 72 درصد دانش‌آموزان به لزوم آموزش‌های جنسی نگرش مثبت بالا، 5/13 درصد نگرش مثبت متوسط و 4/14 درصد نگرش مثبت پایین داشتند. به گزارش ایسنا، دکتر ایوب مالک، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان در مقاله‌ای که به همایش انجمن علمی روانپزشکی ایران ارایه داده، گفته: بر اساس این بررسی، 18درصد دانش‌آموزان دارای دانش جنسی کم، 55 درصد دانش متوسط و 27 درصد نیز دارای دانش در حد زیاد بوده‌اند. او همچنین بیان کرده که 46 درصد دانش‌آموزان به لزوم کنترل میل جنسی تا فراهم آمدن شرایط ازدواج نگرش مثبت بالا، 36 درصد نگرش مثبت متوسط و 18 درصد نگرش مثبت پایینی نشان دادند. به گفته او نتایج به دست آمده از این مطالعه تاکیدی بر این مطلب است که نوجوانان باید با کمک والدین، مدرسه و منابع و مراکز موجود در جامعه به عنوان منابع مطمئن کسب دانش در زمینه‌های مختلف میل جنسی، آموزش ببینند.

برای اغلب ما اتفاق افتاده که بیمار شده باشیم یا به پرستاری از یک بیمار پرداخته باشیم. اغلب هم تصور کرده‌ایم این وظیفه در دادن به موقع داروی بیمار، دادن غذای مناسب به او و  اینگونه کارها خلاصه می‌شود در حالی که عوامل بسیار مهم دیگری هم هستند که در رفتار با بیمار تاثیرگذارند از جمله کیفیت صدا. به گزارش فارس، یک متخصص روان‌شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفته کیفیت صدا در برخورد با بیماران و برقراری ارتباط با آن‌ها تأثیر مستقیم دارد. مریم بختیاری با بیان این که نارضایتی اصلی بیماران و مراجعان ناشی از عدم برقراری ارتباط مناسب کادر پزشکی با آن‌هاست، بیان کرده گوش دادن فعال، شنونده خوب بودن و علاقه‌مند بودن به درمان سریع‌تر بیمار از موارد بسیار مهمی است که رضایت بیماران را در پی دارد. به گفته او  در چند سال اخیر بیش‌ترین شکایت‌های بیماران از جراحانی بوده که از تن صدای بالایی استفاده می‌کنند‌ زیرا تن صدای بالا به طور غیرمستقیم زورگویی و پاسخگو نبودن را به بیمار القا می‌کند.

یک خبر هم برای چاق‌ها و آن این که یک بیماری دیگر نیز به فهرست بیماری‌هایی که آنها را تهدید می‌کند، اضافه شده است زیرا نتایج تحقیقات نشان داده میگرن چاق‌ها را بیشتر تهدید می‌کند. به گزارش ایرنا، نتایج تحقیقاتی که در هفت مرکز سردرد در آمریکا انجام گرفته، حاکی است 34 درصد از بیمارانی که دچار حملات سردرد میگرنی می‌شوند چاق هستند یا در معرض خطر اضافه وزن قرار دارند.
بر اساس این گزارش، پس از بررسی 913 بیمار و پیگیری آنها به مدت 6 ماه مشخص شده که بین وزن و سردرد ارتباط واضحی وجود دارد بنابر این محققان آمریکایی بر این باورند که کاهش وزن از شدت و تکرار این حملات سردرد می‌کاهد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =