فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: با توجه به وصیت‌نامه کنار جسد پزشک کهریزک احتمال خودکشی او بسیار است.

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در جمع خبرنگاران گفت: این پزشک وظیفه ظاهراً خودکشی کرده اما باید منتظر نظر قطعی پزشک قانونی باشیم.

وی در رابطه با علت خودکشی این پزشک اظهار داشت: پس از احضار این فرد به دادسرا برای حوادث کهریزک، ترس از محکومیت زندان باعث شده تا او دست به خودکشی بزند.

سردار احمدی مقدم افزود: تحقیقات در این رابطه از سوی مقامات قضایی و انتظامی ادامه دارد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره صدور قرار التزام اخلاقی از سردار رادان اعلام کرد اصولا ابتدا احضار صورت می‌گیرد و پس از آن قرار صادر می‌شود و اساسا چیزی تحت عنوان قرار التزام نشنیده‌ایم و واقعیت ندارد.

وی اظهار داشت: این موضوع از اساس کذب است و بعضی‌ها تلاش می‌کنند تا با انتشار این شایعات فضای جامعه را ملتهب کنند منشا این اخبار رسانه‌های بیگانه هستند و اولین بار است که بحث التزام اخلاقی را می‌شنوم.

سردار احمدی مقدم درباره بدهی 12 میلیارد تومانی ناجا در بحث دیه افزود: این مبلغ به 8 میلیارد تومان کاهش یافته و طی سالیان گذشته و به دلیل مشکلات بودجه‌ای انباشته شده است.

وی اظهار داشت: در یکی دو سال اخیر با تاسیس صندوق بیمه هیچ بدهی در خصوص دیه نداشته‌ایم. بیشتر مبلغ این دیه‌ها مربوط به تیراندازی است.

کشف 90 درصد تجاوز به عنف
سردار احمدی مقدم گفت: از حیث آمار در 8 ماه گذشته افزایشی در تجاوز به عنف نسبت به مدت مشابه سال قبل نداشته‌ایم.

فرمانده ناجا اعلام کرد: چون بازتاب حوادث تجاوز به عنف قیام دشت و لواسان وسیع بود باعث تاثر جامعه شد.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: رسیدگی به موقع سرعت و قاطعیت در اجرای حکم و اجرای به موقع احکام در پیشگیری از این گونه جرایم مهم است.

وی اظهار داشت: کشف وقوع تجاوز به عنف توسط پلیس آگاهی 90 درصد است. باید ساز و کار خاصی برای رسیدگی به این پرونده‌ها وجود داشته باشد.

فرمانده ناجا درباره امنیت زنان اعلام کرد: بخش عمده‌ای از امنیت زنان بر عهده جامعه است. ظاهر نامناسب در این زمینه موثر است.

سردار احمدی مقدم تاکید کرد: در این گونه موارد و در تجاوز به عنف قربانیان خود بستر جرم را فراهم می‌کنند و بخش عمده‌ای از پرونده‌های تجاوز به عنف نشان می‌دهد گام اول را خود قربانی برداشته است.

وی اظهار داشت: خانواده‌ها باید در قبال این حوادث هوشیار باشند و گول و فریب دوستی‌های خیابانی را نخورند این گونه دوستی‌ها پایه و اساس ندارد و سرانجام خوبی در این گونه دوستی‌ها نیست.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در دو سال گذشته میانگین غذای سربازان در نیروهای مسلح دو برابر شده است و سال آینده نیز 50 درصد بهبود خواهد یافت.

سردار احمدی مقدم افزود: لباس سربازان به لحاظ زیبایی کیفیت و دوام تغییر کرده و هیچ هزینه‌ای بابت این لباس‌ها از سرباز دریافت نمی‌شود.

فرمانده ناجا اعلام کرد: سربازان در محل سکونت خود خدمت می‌کنند و اگر این امکان نباشد در استان‌های همجوار خدمت سربازی خود را می‌گذرانند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برای همه افراد لیسانس به بالا پست سازمانی در نیروهای مسلح وجود دارد باید جداول سازمانی نیروهای مسلح بازیابی شود تا پست‌های سربازان افزایش یابد و هر کسی متناسب با تحصیلات خود به کار گرفته شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: افزایش حقوق سربازان در چند سال گذشته به اجرا درآمده و باید به حدی برسد که هیچ هزینه‌ای برای خانواده فرد مشمول نداشته باشد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 25364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    1 0
    مگه توی زندانهاتون چه خبره که سرباز خودتون از ترس زندان خودکشی می کنه؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۷
    0 1
    ما باور مي كنيم و تكرار مي كنيم كه اين پزشك خودكشي كرده است .
  • بدون نام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۸۸/۰۸/۲۸
    0 1
    اگه سرباز خودکشی نکنه میخواد چی کارکنه بابا وظیفه ی هر سرباز خودکشییه از قدیم گفتند سر باز