ایسنا نوشت:

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از راه‌اندازی پیشرفته‌ترین سامانه پایش غذا برای نخستین بار در کشور خبر داد.
 

 «وحید صادقیان» در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی و هفتمین همایش گرامی‌داشت روز جهانی غذا با اشاره به این موضوع اظهار کرد: بر اساس این سامانه مقدار افزودنی‌های مجاز و دیگر ترکیبات هر محصول تولیدی، سنجش می‌شود تا در نهایت محصول سالم و مفید در کشور تولید شود.
 

وی ادامه داد: با استفاده از این سامانه می‌توان در سال «تولید ملی» برای ایجاد یک تولید موفق و جهانی گام برداشت.
 


مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو افزود: این سیستم از سال آینده به طور گسترده آغاز به کار می‌کند و یکی دیگر از نتایج آن هماهنگ‌کردن نظام تولیدی واحدهای مختلف و افزایش تعاملات مثبت میان آنها خواهد بود.
 


وی تهیه برچسب سلامت و اصالت کالا برای محصولات وارداتی را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد و افزود: با این عمل می‌توان از سلامت محصول در هنگام ورود به بازار اطمینان یافت.
 


صادقیان گفت: خوشبختانه استان اصفهان با کسب رتبه‌های برتر از استان‌های پیش‌تاز و موفق صنایع غذایی کشور است.
 


واحدهای صنایع غذایی استان محصولات خود را به 80 کشور صادر کرده‌اند

 

«غلامحسین صادقیان»،معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بررسی‌ها نشان داده است 25 درصد از سبد هر خانوار را فرآورده‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تشکیل می‌دهد و همچنین نوع و نحوه مصرف مواد غذایی از عوامل مهم طول عمر انسان است.
 


وی با اشاره به این‌که تغذیه مهم‌ترین فاکتور سلامت در جامعه است، اظهارکرد: وزارت بهداشت و درمان مؤلفه‌های متعددی را برای ارتقای سلامت جامعه تعیین کرده که الگوی غذایی از مهم‌ترین آن‌هاست.
 


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حوادث جاده‌ای، بیماری‌های قلبی - عروقی و سرطان‌ها را به ترتیب مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در کشور دانست و گفت: پرداختن به مقوله غذا و بررسی راهکارهای تغذیه مناسب، یک مقوله تخصصی است و کشور در این راستا نیازمند تیم‌های کارشناسی بیشتری است تا ایمنی غذا در جامعه بیان شود.
 


صادقیان افزود: سال 90، بیش از 110 واحد تولیدکننده مواد غذایی در استان، محصولات خود را به 80 کشور جهان صادر کردند که با توجه به حساسیت‌های موجود در هر کشور پیرامون بحث تأمین مواد غذایی، این امر مبین کیفیت مناسب تولیدات ایرانی است.
 


وی یادآور شد: اگر کشور در زمینه صادرات مواد غذایی به جایگاه لازم دست یابد، علاوه بر افزایش اشتغال، تحقق شعار حمایت از تولید ملی و ارتقای کیفیت را نیز به همراه دارد.
30131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =