فارس نوشت:

مشاور ارشد کاخ سفید در امور تروریسم از اتحادیه اروپا خواست حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.
به گزارش روزنامه «جروزالم‌پست»، «جان برنان» از اتحادیه اروپا به خاطر نامگذاری نکردن حزب‌الله لبنان به عنوان سازمانی تروریستی انتقاد کرد و گفت: این موضوع مقابله با فعالیت‌های این گروه نظامی لبنانی را دشوار می‌سازد.

وی سپس از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن خواست حزب‌الله را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهند.

مشاور ارشد باراک اوباما مدعی شد: عدم اقدام در تروریست نامیدن حزب‌الله، دفاع از کشورها و شهروندان‌مان را برای ما دشوارتر می‌سازد. بنابراین از شرکا و متحدان اروپایی خود از جمله اتحادیه اروپا می‌خواهیم نه تنها در به رسمیت شناختن فعالیت‌های جنایی و تروریستی حزب‌الله به ما بپیوندند بلکه در محکوم کردن و مختل کردن این فعالیت‌ها با ما همراه باشند.

جان برنان در ادامه ادعاهای خود افزود: اتحادیه اروپا مانند آمریکا باید خواستار پاسخگویی ایران و سوریه در مقابل حمایت‌شان از حزب‌الله باشد. بدون اقدام بیشتر بین‌المللی علیه حزب‌الله، این گروه با مصونیت فعالیت خواهد کرد و می‌تواند به سرمایه‌هایی دست یابد که فعالیت‌های تروریستی آن را امکان‌پذیر سازد.

وی با طرح ادعاهای فوق از جامعه بین‌المللی خواست، موضع فعال‌تری علیه حزب‌الله در پیش گیرند و برای شناسایی زیرساخت‌های حزب‌الله و برهم زدن شبکه‌های این گروه با آمریکا همکاری کنند.

مشاور کاخ سفید در امور تروریسم به اقدامات برخی کشورهای اروپایی به خصوص انگلیس در تروریست نام نهادن شاخه نظامی حزب‌الله اشاره کرد، با این حال این اقدامات را ناکافی دانست.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =