رییس‌جمهور با انتقاد از تولید علومی که عمق و کنه آن نژادپرستی و سلطه‌گری است، از پیشنهاد خود به سران یکی از کشورهای بزرگ جهت جمع‌آوری بمب‌های اتم و صرف پول آن برای مردم خبر داد.

محمود احمدی‌نژاد در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی فارابی با بیان اینکه چند ماه قبل با رییس یک کشور بزرگ و به ظاهر قدرتمند دیدار داشتم، گفت: در آنجا مطرح کردم که چقدر خوب است که بمب‌های اتم جمع شده و پول آن خرج مردم شود. رقیب ما امروز سلاح‌هایی بسیار کشنده‌تر ساخته است! این چه نگاهی است که وجود دارد؟ نگاه‌ها باید تغییر کند.
وی تصریح کرد: شاید واژه تولید علم برای فعالیت‌های علمی مناسب نباشد، زیرا ذهن را به نوعی به سمت اقتصاد و فرهنگ سرمایه‌داری سوق می‌دهد . شاید اگر دریافت علمی و نیل به مرتبه بالاتر را به جای تولید علم قرار دهیم، مفهوم را بهتر برساند، زیرا علم در نهاد تک تک انسان‌ها موجود است و کشف علم و سیر علمی، سیری نامحدود است.

اهم سخنان رییس جمهور را در ادامه به نقل از ایسنا بخوانید:
* علوم انسانی از علومی است که ناظر بر حرکت انسان‌ها در مسیر کمال برای نیل به قله تعالی است، زیرا اصولا همه علوم انسانی‌اند؛ و فقط انسان است که می‌تواند علوم را دریافت کند.علم برای سایر موجودات معنا نداشته و در زندگی آنها تاثیری ندارد.
* خداوند انسان را در بالاترین سطح آفریده و انسان می‌تواند در این عالم مانند خدا و تجلی خدا شود، اما خداوند انسان را در پایین‌ترین مرتبه وجودی قرار داده و ماموریتی برای وی تعریف کرده که تو با کمک خداوند می‌توانی از اسارت جماد ، نبات و حیوانیت بیرون بیایی و خدایی شدنت را به فعلیت برسانی. عبور از مرحله جماد و نبات بسیار آسان است و معمولا انسان به آسانی از آن عبور می‌کند، اما عبور از مرحله حیوانیت به دایره انسانیت سخت‌ترین مرحله است .
* علوم حقیقی انسانی آن است که راه را برای عبور انسان از مرحله حیوانی به فضای ملکوتی انسانی بگشاید. انسان این ظرفیت را دارد که به بالاتر یا پایین‌تر از مرحله خود صعود و یا سقوط کند. نشانه‌های سقوط و صعود بسیار زیاد است و ما آنها را در تاریخ مشاهده کرده‌ایم.
* در جنگ‌های افغانستان و عراق بسیاری کشته‌ شدند و جالب آن است که آن‌که می‌کشد به خودش جایزه می دهد. آیا او در پایین‌ترین مرحله قرار دارد یا گرگ؟ او از حیوانیت به مرحله پایین‌تر ساقط شده است.

*یکی از راه‌های عبور از حیوانیت به انسانیت، عبور از مرزهای نژاد، رنگ ، تعصبات قومی و قبیله‌ای ، حزبی و باندی، گرایشات به قدرت و ثروت است و می‌توان گفت علوم انسانی علومی است که انسان را به فهم و شناخت و همراهی انسان کامل نزدیک می‌کند و هر علمی که به خودخواهی،‌ منیت‌ها و غلبه شهوت‌ها و خودبرتربینی‌ها دامن بزند علم نیست، بلکه جهل است.
* هر فردی در هر کاری باید تحولات و تصورات خود را اندازه‌گیری کند تا میزان موفقیت خود را بسنجد، به عنوان مثال رییس یک حکومت باید هر روز معنویات ، اخلاق و آرزوهای خود را با انسان کامل مقایسه کند. اگر از آنها دور شد معلوم است که پشت سر او چه اتفاقی می‌افتد. دنبال هر اندیشه‌ای جز اندیشه انسان کامل باشیم، نتیجه آن سقوط است.
* ما شاهد تلاش بسیاری از علما و اندیشمندان در راه کشف حقیقت هستیم انسان کامل تنها راه است و به همه انسان‌ها تعلق دارد. ما شاهد بودیم که علی‌رغم مجاهدت‌های پیامبران برای نزدیک کردن دل‌ها و اندیشه‌ها به انسان کامل، شیطان توانست یک غفلت را به نوع بشر تحمیل کند. اکنون علومی تولید می‌شود که عمق و کنه آن نژادپرستی و سلطه‌گری است . آیا تمام حقایق در دسترس بشر قرار دارد؟
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    5 16
    قطعا ازنشر بنده هم علوم انسانی جایگاهی والاترازبقیه علوم دارد ولی این حرفهای دکترراحرف یه کسان دیگه مقایسه کنید
  • نيلوفر US ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    33 3
    ؤاقعا به جا بود ' از اين صحبت ها زياد كفته شده كه تاثيري روي ايشون نداشته!
  • بدون نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    100 4
    بمب‌های اتم را جمع‌آوری کنید و پول آن را صرف مردم کنید! مثل پول نفت كه برديم سر سفره هاي مردم .. مثل سود ناشي از هدفمندي يارانه ها كه باعث ايجاد زيرساخت هاي فراوان، از جمله كارخانه ها شد .. مثل درآمد حاصل از اختلاف قيمت دلار و قيمت نفت در لايحه بودجه امسال با قيمت واقعي آن در سال جاري .. كلا ما پول هايمان صرف مردم مي‌شودها !!!
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    24 14
    دکتر تولدت مبارک حداقل روز تولدت به فکر مردم ایران باش
  • بدون نام IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    22 6
    منظور رئیس جمهور کوتاه آمدن درباره حقوق هسته ای کشور و رفع تحریم هاست
  • بدون نام IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    24 6
    بمب‌های اتم جمع شده و پول آن خرج مردم شود. رقیب ما امروز سلاح‌هایی بسیار کشنده‌تر ساخته است! دقیقا منظور دست کشیدن از حقوق هسته ای کشور است،
    • 12345 IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      10 4
      دقیقاااااا
  • علی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    40 0
    پول بمبهای اتم رو خرج مردم کنن؟!!! اونوقت بمبها رو به کی بفروشن؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    11 2
    دقیقآ منظور ایشون اینه که ما بمب هسته ای نمیخاهیم و پولش را صرف هزینه کردن برای مردم بینوا کنید. ولی کو گوش شنوا.!
  • varen IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    17 3
    فقط خوب حرف میزنی!
  • من منم IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    13 0
    بمب ها را بفروشند خرج مردم کنند یعنی چه؟ خب کشور دیگری بخرد باز بمب اتم وجود دارد مگر اینکه بمب اتمها داخلش سکه طلا باشد که بشود خرچش کرد!!!
  • جواد IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    15 2
    تو که ناخوانده‌اي علم سماوات /تو که نابرده‌اي ره در خرابات /تو که سود و زيان خود نداني /به ياران کي رسي هيهات هيهات(ابوالسعید ابوالخیر)