قائم مقام حزب موتلفه به دولت هشدار دارد از ایجاد شبه و تردید در فضای کشور در آستانه انتخابات بپرهیزد.

اسدالله بادامچیان عضو حزب موتلفه اسلامی که روز دوشنبه در غرفه خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود، با اشاره به تغییر استاندار خراسان رضوی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، گفت: انتخاب و تغییر استانداران در حیطه اختیارات دولت است و از نظر قانونی منعی برای این کار وجود ندارد اما مساله مهم انگیزه این نوع از تغییرات است.
وی با بیان اینکه تغییرات صورت گرفته در چند ماه اخیر با اهداف سیاسی انجام شده و به نظر می رسد ادامه نیز داشته باشد، تصریح کرد: چند تحلیل از این رویکرد دولت وجو دارد؛ اول اینکه دولت به دنبال عملیاتی کردن مدل پوتین – مدوودف است و تغییر استانداران در همین راستا صورت می‌گیرد. برخی نیز معتقدند دولت با گذاشتن افرادی با کارآمدی پایین‌تر در راس استانداری ها که به دولت بعدی منتقل می شود به دنبال ایجاد مشکل برای دولت بعدی است. و البته برخی نیز این تغییرات را طبیعی می دانند.
قائم مقام حزب موتلفه با بیان اینکه دولت باید از ایجاد تردید و شایعه پراکنی در سطح جامعه بپرهیزد، خاطرنشان کرد: دولت و در راس آن رییس جمهور خیلی کارها را می تواند انجام ندهد. مثلا نامه رییس جمهور به رییس قوه قضاییه می‌توانست محرمانه بماند، ولی وقتی ایشان نامه را علنی می کند طبیعی است رییس قوه قضاییه هم به پاسخگویی روی آورد. مصلحت در محرمانه بودن این اتفاق بود. یا اینکه دولت نباید به تغییر دسته جمعی استانداران روی آورد این اقدامات ایجاد شائبه می کند.
وی همچنین درخصوص برخی خبرها مبنی بر تلاش حامیان رییس جمهور در مجلس برای استیضاح وزیر کشور در آستانه انتخابات، گفت: خیلی از کارهای دولت توجیه شده نیست از یک سو می گوید استیضاح نکنید از سوی دیگر طرفدارانش در مجلس به دنبال برکناری وزیر کشور هستند. این رفتارها قابل قبول نیست و فضای سیاسی کشور را متشنج خواهد کرد.
عضو حزب موتلفه اسلامی در ادامه این گفتگو به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اشاره کرد و افزود: موتلفه در این دور از انتخابات به دنبال معرفی کاندیدای مستقل است اما مقصود از کاندیدای مستقل مخالفت با تصمیمات جامعتین و دیگر اصولگرایان نیست.
وی تصریح کرد: در این دور اکثر گروه های اصولگرا به دنبال معرفی کاندیدای مستقل هستند ولی شاید در نهایت همه در راستای وحدت و هماهنگی با جامعتین بر کاندیدایی واحد توافق نظر داشته باشند از این روز ما کاندید موتلفه را مستقلا معرفی می کنیم و در نهایت با هماهنگی با جامعتین و سایر گروه های اصولگرا به فرد یا افرادی می رسیم.
وی اظهار امیدواری کرد کاندیدای موتلفه مورد قبول جامعه روحانیت مبارز و دیگر گروه های اصولگرا باشد.
قائم مقام حزب موتلفه با بیان اینکه در این دوره از انتخابات تعدد کاندیداها زیاد است، اظهار داشت: همه اصولگرایان یکی هستند و در حال انجام وظیفه و تکلیف هستیم. یک زمانی این تکلیف حکم می کند که از قبل هیچ فردی را معرفی نمی کنیم و در نهایت یک نفر نهایی می شود اما زمانی مثل این دوران کاندیداها زیاد هستند و باید مقداری جلو برویم و نظرسنجی شود و ببینیم مصلحت چیست، فرد اصلح کیست و اگر اصلح وجود ندارد صالح برتر کیست.
وی در پاسخ به اینکه کاندیدای موتلفه از میان افراد مطرح شده فعلی انتخاب خواهد شد، گفت: فعلا تا انتخابات زمان زیادی باقیمانده است ممکن است افراد دیگری نیز به صحنه بیایند، ممکن است ما هم چند نفر دیگر را معرفی کنیم.
بادامچیان همچنین به انتخاب مجدد نبی حبیبی به دبیرکلی حزب متبوعش اشاره کرد و در پاسخ به اینکه چرا انتخاب دبیرکل موتلفه با تاخیر انجام شد گفت: در موتلفه دعوا بر سر این است که دیگری بهتر از من است، از این رو افراد تلاش دارند مسئولیت را به دیگری واگذار کنند و این تعارف سیاسی نیست.
وی تصریح کرد: آقای حبیبی چون چند دوره دبیرکل بودند عنوان می کردند که فردی جدید انتخاب شود اما مجموعه معتقد بود که ایشان عملکرد موفقی در این چند سال داشته اند و در از سال 78 تا 88 و اختلافات کشور به خوبی مواضع موتلفه را در فضای سیاسی بیان کرده اند از این رو حضور ایشان در دبیرکلی به نفع حزب است.
این چهره سیاسی اصولگرا با بیان اینکه موتلفه ای ها به دنبال تکلیف مداری هستند، اظهار داشت: تکلیف به ایشان واگذار شد ایشان هم پذیرفت و سایر رقبا نیز به جز آقای ترقی کنار رفتند و در نهایت آقای حبیبی بیش از دو سوم رای را آورد و در سمت خود باقی ماند.
وی خاطرنشان کرد: موتلفه همیشه از جناح بندی و اختلافات درون گروهی به دور بوده است و در این دوره نیز به خوبی این موضوع را مدیریت کرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسم IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    7 0
    شبه یا شبهه؟
  • امیر علی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    27 0
    میزان اثر گذاری موتلفه در مردم خیلی کم شده است چونکه هیچ تغییری نکرده و فقط همه اعضا ان با هم پیر شدند
  • محسن IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    5 0
    در باره انتخابات آینده سیاست مدبرانه ای گرفتید و شاید تاکتیک جدید جامعتین است چون با دو اشتباه بزرگ در انتخابات ریاست جمهوری یقیقنا مردم دیگر با آنها اطمینان نمی کنند لذا یا شما عاقلانه تصمیم گرفتید یا تاکتیک آنها این است که با تبلیغات منفی به خواسته خود برسند .
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    2 0
    آقای بادامچیان با اعتراض های بی مورد در مورد حق مسلم رئیس جمهور خودتون رو در معرض اتهام قرار ندید...با این گونه سخن گفتن به ذهن این گونه متبادر میشه که نکنه خود افراد معترض پیش دستی کرده باشند و تبانی های اولیه شون لو رفته باشه و رئیس جمهور در قبال همین تبانی ها استانداران رو دارن عوض میکنند...
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    2 0
    سلام .اثرات واردات ازچین روازهم حزبیتون بپرسید.