افروغ معتقد است باید با سعه صدر و به دور از تنگ نظری به سراغ انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رفت.

دکتر عماد افروغ که بعداز ظهر پنجشنبه میهمان خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات بود تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در گرو کاندیداهای متکثر است.
این استاد جامعه شناسی سیاسی در پاسخ به اینکه آیا جامعه دچار بی تفاوتی نسبت به فضای سیاسی کشور شده است گفت: ممکن است مردم بی تفاوت هم شده باشند اما ریشه‌های این بی تفاوتی به صاحبان قدرت بر می گردد.
وی با تاکید بر اینکه بی تفاوتی چیز خوبی نیست و مردم باید به سرنوشت خودشان حساس باشند تاکید کرد: ولی برخی اوقات این بی تفاوتی ها بر اساس شعور سیاسی است و کوتاه مدت است. در واقع مردم احساس کردند که باید جور دیگری نگاه کرده و [از سیاست] فاصله ای بگیرند و عینک خود را عقلانی تر کرده و بعد به عرصه سیاسی برگردند.
وی مقطعی بودن را ویژگی این جنس از بی تفاوتی ها دانست و تصریح کرد: بی تفاوتی سیاسی در دراز مدت کار خوبی نیست و فکر نکنم کاملا با این امر به عنوان یک واقعیت مواجه شده باشیم که مردم بی تفاوت شده اند؛ ممکن است بروز و ظهور سیاست ورزی مردم تفاوت کرده باشد.
عماد افروغ افزود: خوشحال می شوم از آن لایه ای که [از سیاست] کناره گیری می کنند یا با احتیاط و عقلانی موضع گیری می کنند و دربست اعتماد نمی کنند. اما اگر اینگونه تفسیر شود که مردم دارند سیاست را به طور کلی کنار می گذارند نگران کننده است و اصلا خوب نیست. اما اگر به عنوان کسب انرژی برای حضور مجدد باشد مطلوب است.
مشروح گفت و گو با عماد افروغ در روزهای آینده منتشر می شود.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    7 3
    مردم فراموش کار نیستند