تهران امروز در گزارشی با عنوان هدف از تخریب​های سیاسی چیست، نوشت:

عماد افروغ استاد دانشگاه و نماینده سابق مجلس، با انتقاد از بی‌توجهی سیاسیون نسبت به رعایت اخلاقی سیاسی به تهران‌امروز می‌گوید: متاسفانه بی‌اخلاقی سیاسی و افزایش فضای اتهام‌زنی واقعیتی است که در جامعه امروز ما وجود دارد، برخلاف اینکه تلاش‌های بسیاری در این زمینه و برای مذموم نشان دادن آن صورت گرفت اما امروز به مسئله عادی تبدیل شده است. این جامعه شناس و فعال سیاسی، با اشاره به تالیف‌هایی که خود در این زمینه انجام داده است، بیان کرد که در یکی از کتاب‌هایم راه‌‌‌حل‌هایی برای اخلاقی شدن سیاست ارائه دادم که متوجه صاحبان قدرت بود اما متاسفانه توجهی‌ به آن نشد و حالا تنها یک راه حل باقی می‌توان ارائه داد و آن هم این است که مردم اعتماد بیش از حد به صاحبان قدرت نکنند. به گفته افروغ؛ در واقع هر جا بشود که حمل به صحت کرد، در سیاست رسمی نمی‌توان. از سوی دیگر این مردم نیستند که با وجود گرفتاری‌های فراوان باید بد بودن صاحبان قدرت را نشان دهند، بلکه این صاحبان قدرت هستند که باید خوبی و توانایی‌های خود را نمایان کنند. وی بر این باور است که چون مدعی‌العموم اخلاقی نداریم، همه به راحتی به یکدیگر تهمت می‌زنند و فضای تخریب را ایجاد می‌کنند.
علی عباسپور تهرانی‌فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه نیز معتقد است که دروغ گفتن به مردم، بزرگنمایی کارهای انجام شده توسط کاندیداها و کوچک نمایی فعالیت‌های رقبا از جمله بداخلاقی‌های انتخاباتی به شمار می‌رود که باید از آن پرهیز کرد.
وی با اشاره به جمله‌ای از شهید بهشتی مبنی بر اینکه «ما شیفته خدمتیم نه تشنه قدرت»، بر این باور است که تمام مسئولان و نمایندگان باید از این عبارت شهید بهشتی درس اخلاق بگیرند، چرا که اصولا تمام مسئولان برای خدمت به مردم وارد میدان انتخابات می‌شوند. وی با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شرایط و ضوابط اسلامی حاکم است، ضرورت رعایت اخلاق اسلامی توسط کاندیداها و مجریان در این نظام را یادآور شد و تاکید کرد: «تمامی داوطلبان باید در نقد و بررسی‌های خود، رعایت عدل، انصاف و منطق را داشته باشند و از اتهام‌زنی پرهیز کنند.» وی لزوم ارائه برنامه و توانمندی‌ها توسط کاندیداها را یادآور شد و افزود: «کسانی که از چارچوب عدل و انصاف خارج شده و به جای طرح توانمندی‌های خود به تخریب رقیب می‌پردازند کسانی هستند که دغدغه مردم را ندارند بلکه دغدغه خود، جناح و گروه خود را دارند که این امر پسندیده نظام ما نیست.»
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =