درپی اعتراض جمعی از جانبازان شیمیایی ازنبود واکسن آنفلوآنزا ، رئیس اداره آنفلوآنزا و مراقبت های مرزی وزارت بهداشت گفت:«امسال کمبود واکسن داریم. در تلاشیم راه های ورود این بیماری را سد کنیم»

چندی پیش برخی ازمخاطبین خبرآنلاین از نبود واکسن آنفلوآنزا برای جانبازان شیمیایی گله مند بودند. پس ازتماس با معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امورایثارگران استان عنوان شده بود که امسال مسئولیت ورود این واکسن بر عهده وزارت بهداشت است. به تازگی رئیس اداره آنفلوآنزا وزارت بهداشت در گفت و گویی ضمن تایید وجود مشکل نبود این واکسن در جامعه اعلام داشته است. تلاش می کنیم راه های ورود این بیماری را بگیریم.
مجتبی اسدی یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود: «با سلام و تشکر پدر من جانباز شیمیایی می باشد که هر سال در ابتدای پاییز بر اساس تجویز پزشک متخصص خود واکسن آنفلوانزا را تزریق می کرد ولی امسال به هرداروخانه ای که مراجعه می کنم موفق به تهیه واکسن نمی شوم خواهشمندم از وزارت بهداشت پیگیری بفرمایید که تکلیف بیماران چیست؟ و به کجا باید مراجعه کنند؟»
رئیس اداره آنفلوآنزا و مراقبت های مرزی وزارت بهداشت در این باره گفت:«افسران سلامت برای جلوگیری از ورود هر نوع بیماری در تمام مرزهای زمینی، هوایی و دریایی مستقر هستند.در مورد آنفلوآنرا نیز متاسفانه امسال با کمبود واکسن مواجه هستیم که امیدواریم حل شود. محمود سروش در گفت و گو با فارس افزود :دفاع بیولوژیک و جلوگیری از ورود هر نوع میکرب و ویروس به کشور یکی از وظایف اصلی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت است که به خصوص با همکاری مرکز مدیریت بیماری های مرکز سلامت و محیط این معاونت انجام می شود.» وی ادامه داد:«در همین زمینه یکی از اقدامات مهم کنترل تمام زائران عتبات عالیات درعراق است و تمام زائران و اتوبوس های آنها اعم از کاروان های سازمان حج و زیارت و زائران انفرادی کنترل می شود و آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماری به آنها ارائه می شود.»
چندی پیش در گفت و گویی با دکتر خوبی یاریان ، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دراین باره عنوان شده بود:« وظیفه وارد کردن این واکسن ها برعهده وزارت بهداشت است. امسال هنوز واکسن آنفلوانزا وارد بازار نشده است. واکسن های پارسال را بنیاد شهید مستقلاً خریداری کرد. به این ترتیب که ما توسط وزارت خانه از شرکت های وارد کننده مطلع شدیم وپس از بررسی کیفت دارو های وارد کننده ازشرکت های آنها واکسن ها و دارو هایمان را خریداری کردیم. اما امسال که با وزارتخانه تماس گرفتیم متوجه شدیم هنوزوارداتی نداشته اند. بهرحال ورود واکسن به کشور باید با مجوز وزارت بهداشت صورت گیرد. نمی دانم امسال چه اتفاق و مشکلی دروزارت افتاده که هنوز نسبت به تهیه دارو و واکسن آنفلوانزا اقدام نکرده اند. اما به محض ورود واکسن به کشور به ما اطلاع داده می شود. ما هم دربنیاد شهید درحال پیگیری از وزارت بهداشت هستیم. بهرحال بنیادشهید مجوزخرید دارو به شکل مستقیم از خارج از کشور را ندارد.»
معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثار گران افزود«بنیاد شهید هرساله برای تهیه دارو با وزارت بهداشت هماهنگی هایی را انجام می دهد. اما امسال اطلاعی از مشکلات وزارت خانه در تهیه دارو نداریم. آنها عنوان داشتنید به محض اینکه مشکلاتشان برطرف شود بنیاد را در جریان خواهند گذاشت.بهرحال بنیاد بجز جانبازان شیمیایی والدین ، سالمندان و نخاعی ها و مراکز درمانی هم نیزبه دارو نیازمند هستند.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    7 0
    واقعا چه فکر می کنند که مقامی مسئول می گوید << در تلاشیم راه های ورود این بیماری را سد کنیم>> وقتی یک کار ساده که خرید است را نمی توانید انجام دهید می خواهید جلوی بیماری را بگیرید !!! به اینهائی که ارز پایه گرفتند و ماشین و لوازم آرایشی وارد کردند بگید براتون بیارند از ارز پایه هم استفاده خواهند کرد فقط مثل قبل مسئولین فکر کنند دارند ماشین پورشه وارد میکنند !!!
  • بدون نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    3 0
    دست شما درد نكنه سر صبح كلي با اين خبر خنديدم
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    0 0
    تلاش کن
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    2 1
    پس تكليف كودكاني كه آسم وآلرژي دارند ودر طول زمستان 10بار سرما مي خورند چيه ؟اگه اين واكسن در دسترس مردم باشه اين طفل معصوم ها اين قدر سختي نمي كشند .اينا دارتد به آتيش كي مي سوزند ؟يكي جواب ما رو بده
  • بي نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۱
    2 0
    مگه ميكروب غوله كه افسران سلامتي بخوان جلوشو بگيرند به حق حرفهاي نشنيده ................ پناه بر خدا
  • بدون نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    بعضی ها کجا درس خوندن ؟!!!!
  • sheragin IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    0 0
    چطوری جلوشو میگیرید؟لابد میخاهید دست به یقه بشید با بیماری یا اینکه واسش دام پهن کنید؟به هر حال امیدوارم نحوه برخوردتون با بیماری باعث رنجش خاطرش نشه.ملت در درجه دوم اهمیت هستند