آیت​الله هاشمی رفسنجانی گفت: عدم التزام به قانون و یا برخورد گزینشی و سلیقه‌ای با قانون موجب هرج و مرج، انحراف و خودمحوری می‌شود.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار جمعي از فعالان سياسي و اجتماعي استان مازندران، برپايي نظام جمهوري اسلامي براساس مكتب اهل بيت(ع) را حاصل ايثار، فداكاري و ازخودگذشتگي‌هاي طولاني مدت دلسوزان اقشار گوناگون جامعه خواند و گفت: خداوند امانت بزرگي را به ما داده و بايد همواره وارثان خوب و صديقي براي اين امانت باشيم.
هاشمي رفسنجاني افزود: حقيقتاً دوره‌هاي سختي را پشت سر گذاشتيم و مرارت‌هاي بسياري توسط مردم كشيده شد تا انقلاب به پيروزي، تثبيت، سازندگي و پيشرفت رسيد و نبايد اجازه داد زجرنكشيده‌هاي انقلاب با ندانم‌كاري و ناكارآمدي به سرمايه و ثروت عظيم انساني و مادي كشور صدمه بزنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري يكي از ضروري‌ترين نيازهاي كشور را قانون و قانون‌گرايي دانست و با بيان اينكه در حال حاضر به سند چشم‌انداز، سياست‌هاي كلي مورد تأييد رهبري، برنامه توسعه و حتي قانون اساسي بي‌اعتنايي مي‌شود، گفت: عدم التزام به قانون و يا برخورد گزينشي و سليقه‌اي با قانون موجب هرج و مرج، انحراف و خودمحوري مي‌شود.
وي، الهام‌بخشي انقلاب اسلامي را هدف اصلي سند چشم‌انداز 20 ساله كشور كه با تلاش فراوان كارشناسان نوشته شد، دانست و تصريح كرد: ناديده گرفتن سند چشم‌انداز و بي‌قانوني و ناكارآمدي، نه تنها موجب الهام‌بخشي ما در منطقه جهان نمي‌شود، بلكه الگويي منفي از ما به دنيا نشان مي‌دهد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اميدواري و دوري از يأس را نياز اساسي حال حاضر كشور خواند و با بيان اينكه مردم و مسئولان تاكنون امتحان‌هاي دشواري را پشت سر گذاشته‌اند، گفت: خوشبختانه مردم و بسياري از دلسوزان كه دلشان براي انقلاب و نظام اسلامي مي‌طپد به اشتباهات پي برده‌اند و همين امر مي‌تواند مسير بازگشت از خطا را هموار و اصلاح اشتباهات را تسهيل كند.
ايشان افزود: بايد مردم را اميدوار به آينده‌اي بهتر در صحنه‌ها حفظ كنيم.
هاشمي رفسنجاني، با بيان اينكه راهكارهاي خود را براي رفع مشكلات كشور همواره بيان داشته‌ام، رقابت صحيح و قانوني طيف‌هاي وفادار به نظام و قانون اساسي را اصل اساسي پويايي سياسي جامعه خواند و تأكيد كرد: خط‌كشي‌هاي سياسي و تفاوت ديدگاه‌ها و سليقه‌ها نبايد به جدال، حذف و طرد دلسوزان نظام منجر شود و همه بايد با احترام به قانون و ايجاد شرايط عادلانه و برابر براي رقابت گروههاي سياسي وفادار به نظام به نتيجه انتخاب مردم كه ولي‌نعمت نظام اسلامي هستند، احترام بگذارند.
وي اجحاف اقليت بر اكثريت و بالعكس را خلاف قاعده مردم‌سالاري خواند و تأكيد كرد: با رعايت اصول مردم‌سالاري نتيجه انتخاب و عملكرد منتخبين، مورد پذيرش مردم و گروه​ها قرار مي‌گيرد و مسئوليت‌پذيري و پاسخگويي از سوي مردم و مسئولان نيز نتيجه نهايي پويايي سياسي جامعه خواهد بود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، خودخواهي و خودحق‌بيني را آفت حكومت و نظام سياسي دانست و گفت: با وجود دشمنان كينه‌ورز خارجي، نبايد با دست و افكار خودمان كشور را دچار مشكلات و مضيقه‌هاي مضاعف كنيم.
ايشان افزود: متأسفانه در برخي مقاطع و موارد انقلاب‌نكرده‌ها از انقلابيون و ضد روحاني‌ها از روحانيت انتقام مي‌گيرد.
هاشمي رفسنجاني تعامل سازنده با ساير كشورها و دوري از دشمن‌تراشي را از ديگر محورهاي مهم اصلاح وضع كنوني خواند و با تأكيد بر لزوم همكاري متقابل و مفيد با ديگران، علي‌رغم اختلاف عقيده و سبك زندگي تصريح كرد: آنچه ملت‌ها و دولت‌ها را براي توسعه و پيشرفت متحد و همدل مي‌كند، ترس از دشمن نيست، بلكه صداقت، عقلانيت، احترام به خواست مردم، مديريت كارآمد و حفظ كرامت انساني آحاد جامعه است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    یادتان باشد : تا هاشمی زنده هست این انقلاب زنده هست.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      هاشمی هاشمی خدا نگهدار تو
    • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      آنهایی که رای منفی دادن همون انقلاب نکرده ها و ضد روحانی ها هستند.
    • بدون نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      آنهایی که رای منفی دادن همون انقلاب نکرده ها و ضد روحانی ها هستند.
    • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      حضرت امام خمینی... مقام معظم رهبری حضرت آیه الله خامنه ای ... آیه الله هاشمی رفسنجانی... و سید محمد خاتمی... همیشه در قلب مردم انقلابی ما حضور دارند.
    • مقداد IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
      مرگ بر ضد ولایت فقیه کسانی که زمانی دم از انقلاب میزدند شخصیت واقعی خود را در فتنه 88 نشان دادند. آنروز که علی زمانه ندای هل من ناصر ینصرنی سر داد کجا بودند؟ چرا در مقابل فتنه گران که کمر به نابودی اسلام و انقلاب بسته بودند سکوت کردند؟ به آن برادر که شعار هاشمی هست انقلاب هست متذکر میشوم تا وقتی که این ملت غیور و همیشه در صحنه شهیدپرور به رهبری حضرت امام خامنه ای هست این انقلاب هم هست. این انقلاب به منحرف شدگان از راه امام و اسلام . مردم وابسته نیست. در تاریخ هم داریم پسر نوح با بدان بنشست...... البته میدانم خبرانلاین مرا سانسور میکند... نصر من الله و فتح قریب
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    خدا نگهدار نیرو های ارزشی این انقلاب باشد
  • جمشید IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    53 8
    همه باید منتظر باشیم تا انتخابات ریاست جمهموری انجام شود و این همه بی اخلاقی مسئولین به پایان برسد .قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی گرفتار آید . واقعا" زمان کنونی همان زمان مصیبت است .
  • Mahdi DE ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    47 2
    "عدم التزام به قانون و یا برخورد گزینشی و سلیقه‌ای با قانون موجب هرج و مرج، انحراف و خودمحوری می‌شود" جمله ایست بسیار پر معنا و دقیق و این التزام رابطه مستقیم با مسئولیت فرد دارد هر چه این مسئولیت بالاتر، التزام ضروریتر
  • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    9 77
    این آدم سودای ریاست جمهوری برای خودش و طرفدارشو داره تا با ازآب گل آلود ماهی بگیره این به ظاهر .... تا حالا کجا بود. حالا که نزدیک انتخابات شدیم این آقا و آقازاده. ایشان به یاد مردم و انقلاب شون افتادن ؟ به خدا مردم رو اینقدر احمق و کودن فرض نکنید ما زمان سردم داری شما رو به حوبی به یاد داریم .با تشکر
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    35 17
    مادامی که جناب هاشمی منتخب مردم در مقام نمایندگی مجلس و یا ریاست جمهوری بود , همه چیز قانونی و مردمسالارنه و مورد اعتماد و پویا و بر اساس دمکراسی و انتخابات سالم و ازاد بود اما از وقتی که دیگر مردم اقبالی به انتخاب ایشان و یا افراد مورد نظر ایشان نشان ندادند همه چیز رفت زیر سوال از ان پس نتیجه انتخابات مشکوک شد ,مردم سالاری مدخوش شد ,اجحاف اقلیت بر اکثریت و بلعکس شروع شد , حذف و طرد مسئولان دلسوز شروع شد, شرایط نا عادلانه شد , زمین کج شد و .........
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    9 56
    شیخا...! دوصدگفته چون نیم کردارنیست.اخلاص عمل پیش آر،که وقت این حرفهانیست.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    61 7
    در چند انتخابات به اقای هاشمی رای ندادم و در دور اول احمدی نژاد به نفع ایشان فعالیت کردم پساز چند مدت متوجه عمق فاجعه ای شدم که یکی از عاملین ان بودم و نصایح و دلسوزی های هاشمی را حالا متوجه شدم ایشان را باید یکی از دلسوز ترین انقلابیون دانست و حامیا ن انقلاب و رهبری به حساب که متاسفانه ندانم کاریهای عده ای در صدد گل الود کردن آب هستند ....
  • بدون نام IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    8 66
    انلاین ! درخدمت حضرت جناب،باشیدوکوتاهی نکنید،تا می توانیدبرای موجه نمودن ایشون تلاش کنید،!! بصیرت چیه..!؟ ایمان چیه..!؟دنیا ومشتاقانش راتا می توانیددریابید،.وگرنه ورای آن برای خیلی ها خسران است وزیان....
  • بدون نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    11 62
    شیخا..! کی حب قدرت و منیت ازآدمی دست می کشد..!!!؟؟
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    4 41
    انلاین !جمع کن این بت وبت پرستی را. مردم قبلابه شما نشان داده اندکه ایشون چقدروجه مردمی دارند!،وازاین به بعدهم بوقتش بشما نشان خواهنددادکه با این نظرها واین تیکها یی که به نفع ایشون نشان می دهید،فقط خودتان رافریب داده ومی دهید وظاهرادل خودتان راخوش کرده ایدوگرنه ایشون خودش هم می داندکه خداوندچگونه دلهای مردم رابه واقعیتها روشن کرده که دیگرفریب امثال ابشون ومریدانش رانخواهندخورد... این حرفهاهم فقط دل خوشی غریقی است به پشیزی.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    6 28
    جناب رفسنجانی !اگه شمانبودیدچه می شد...!!؟؟ هیچ فکرکرده ای مردم چکارمی کردند!!!؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
    6 0
    خدایا! همه مارا هدایت کن.