ایسنا نوشت:

 آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند به تحریم‌ها علیه ایران ادامه خواهند داد و در عین حال امیدوارند وعده مذاکرات جدید بتواند به راه‌حل دیپلماتیک مساله هسته‌یی ایران منجر شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر از کوزوو گزارش داد: هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترکی در سارایوو- پایتخت بوسنی - پیش از رفتن به صربستان و کوزوو برای ادامه سفر به حوزه بالکان گفتند که دیپلماسی و فشار تا زمانی که ایران مصالحه‌ای قابل توجه درخصوص فعالیت غنی‌سازی اورانیوم این کشور داشته باشد، ادامه خواهد داشت.
اشتون به خبرنگاران گفت: ما به تلاش و یافتن راه‌های روبه جلو در خصوص مذاکرات‌مان ادامه خواهیم داد.
وی به تماسی میان یک دستیار خود با یک دستیار سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی ایران اشاره کرد گفت که «در آینده‌ای نزدیک» با جلیلی دیدار خواهد داشت.
براساس این گزارش کلینتون گفت که پیام آمریکا به ایران روشن است.
وی گفت: پنجره هم‌چنان برای حل نگرانی‌های جامعه بین‌الملل درباره برنامه‌ هسته‌یی شما به صورت دیپلماتیک و رفع انزوای خود باز است، اما این پنجره نمی‌تواند تا بی‌نهایت باز بماند. بنابراین ما امیدواریم که مذاکرات جدی با حسن نیت بتواند به زودی آغاز شود.
کلینتون و اشتون در اولین مقصد از سفرشان به کشورهای حوزه بالکان با یکدیگر دیدار کردند.
رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته در نشست هفتگی خود با خبرنگاران درباره برخی اخبار مبنی بر اینکه 1+5 در حال تهیه بسته پیشنهادی با رویکرد جدیدی است که در مذاکرات آتی به ایران ارائه شود، اظهار کرد: اخبار متعددی درباره بحث مذاکرات ایران و 1+5 منتشر می‌شود که هیچ کدام تا وقتی به طور رسمی در مذاکره با هیات ایران مطرح نشود قابل توجه نیست. گفت‌وگوها در مذاکرات قبلی شفاف بوده است و تیم هسته‌یی ما نقطه‌نظرات‌شان را ارائه کرده است و پیشنهادهای مختلفی را نیز ارائه داده و منتظر پاسخ طرف مقابل است.
سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: اگر 1+5 با رویکرد منطقی وارد شود مساله حل می‌شود،‌ کافی است حقوق هسته‌یی ایران و حق داشتن چرخه سوخت برای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی به رسمیت شناخته شود، آن وقت مشکلات حل می‌شود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =