فارس نوشت:

وزیر آموزش و پرورش گفت: از یک میلیون دانش‌آموز دوم متوسطه، 27 درصد به دلایل گوناگون به اردوی راهیان نرفتند و همه آنها نیز در درس آمادگی دفاعی قبول شدند.

 حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در خصوص اظهارنظرهای رسانه‌های بیگانه درباره تصادف اتوبوس دانش‌آموزان بروجنی، گفت: اگر رادیوهای بیگانه این کار را نمی‌کردند، تعحب می‌کردیم؛ راهیان نور یک کار عظیم است و بحث وزیر یا غیر وزیر نیست؛ ضمن اینکه راهیان نور یکی از مبارزه‌های سنگین ما با جنگ نرم است که تمام توانمان را به کار گرفتیم.

وی با بیان اینکه بحث راهیان نور مصوب مجلس در سال 1370 است، ادامه داد: در آن مصوبه آمده است، در دوره راهنمایی دو ساعت آموزش دفاعی و دو روز اردو در نظر گرفته شود؛ در دوره دبیرستان نیز گفته شده است که 3 ساعت درس و 3 روز اردو باشد؛ این اردوها در اختیار بسیج و سپاه است.

 نمره عملی آمادگی دفاعی، «جبهه رفتن» نیست

حاجی‌بابایی در پاسخ به این پرسش که «آیا اردوی عملی که عنوان می‌کنید، اردوی راهیان نور است؟»، اظهار داشت: نمره درسی نیست؛ اینکه که می‌گوییم 8 نمره عملی، منظور نیست که باید جبهه بروند؛ این اردوی عملی در حیاط مدرسه، کلاس درس و پادگان است و از سال 1370 اجرا می‌شود.

وی به حضور خود در چند روز پیش در شلمچه اشاره کرد و گفت: 8 هزار دختر دانش‌آموز در شلمچه حضور داشتند که با علاقه از آن مکان بازدید می‌کردند.

 27 درصد دانش‌آموز دوم متوسطه اردوی راهیان نور نرفتند

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه هیچ مدرسه‌ای نباید دانش‌آموزان را برای حضور در اردوی راهیان نور اجبار کند، گفت: سال گذشته از یک میلیون دانش‌آموز، 27 درصد به دلایل گوناگون به اردوی راهیان نرفتند و همه آنها نیز در نمره آمادگی دفاعی، قبول شدند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان شور و ذوق دارند و این، بی‌انصافی است که فکر کنیم، دانش‌آموز خودش نمی‌خواهد این کار را انجام دهد.

اردوی راهیان نور دستورالعمل دارد

حاجی‌بابایی با بیان اینکه دستورالعملی برای حضور دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور وجود دارد، اظهار داشت: بر اساس دفترچه مصوب، پیش‌بینی کردیم که دانش‌آموزان چه زمانی حرکت کنند، از چه مسیری عبور کنند و در چه مکان‌هایی حضور یابند.

وی اضافه کرد: بر اساس این بخشنامه، حتی والدین دانش‌آموز باید به مدرسه بیایند و تعهد حضور در اردوی راهیان نور را امضا کنند.

برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت راهیان نور داریم

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا ظرفیت اردوی راهیان نور افزایش می‌یابد؟»، گفت: اگر توان حمل و نقل بالا برود، برنامه داریم.

وی ادامه داد: اردو بردن مراقبت بسیاری می‌خواهد و اکنون هم بی‌نهایت مراقبت می‌کنند اما گاهی اوقات اتفاقاتی می‌افتد که همه ما را نگران و ناراحت می‌کند.
45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =