اولین سری از تحقیقات آنلاین چی می گی، به منظور شفاف سازی هرچه بیشتر نگرش و بررسی رفتار کاربران ایرانی در حوزه فناوری، برای اطلاع رسانی به شرکت های ایرانی و خارجی صورت گرفته است.
این همه پرسی چیمیگی تنها ظرف سه روز (از 30 شهریور الی 2 مهر) از750 کاربر ایرانی انجام شده است.
برخی نتایج در مورد نوع فعالیتی که معمولا کاربران در اینترنت انجام می دهند عبارتند از:
استفاده از اینترنت برای خواندن خبر 67% - بانکداری آنلاین 65% - دا نلود موزیک 49% - شبکه اجتماعی 44%
خرید آنلاین 43% - گوش کردن رادیو، تماشا و دانلود ویدیو جمعا 38%.
نتیجه نظرخواهی در مورد استفاده سیستم اینترنت:
ADSL پرسرعت 88% - WiFi بیسیم10%
نتیجه نظر خواهی در مورد مکان استفاده از اینترنت:
در خانه 71% - محل کار 25%
نتیجه استفاده از جستجو گر:
فایر فاکس 38% - اینترنت اکسپلورر 30% - کروم 20 %در مورد سهم موبایل و استفاده از موبایل هوشمند در بازار ایران نیز نموداری از بررسی و همه پرسی چی می گی چنین نشان می دهد :
سهم بازار نوکیا 42% (که با در نظر گرفتن بسته شدن دفتر رسمی این شرکت در ایران، رو به رکود است)
سامسونگ 20% - سونی اریکسون 16% - HTC 10% - اپل 9%.
46% کسانی که در این نظر خواهی شرکت کردند از گوشی هوشمند استفاده می کنند
- سامسونگ 25% - نوکیا 21% - اپل 16% .
استفاده از PC تبلت 14% .
مدیر شراکت کانووی پس از ارائه این آمار گفت ایرانیها در مورد رشد حوزه دیجیتالی هم گام با جهان پیش میروند و با ورود اپراتور سوم و شبکه نسل 3 که از 6 ماه پیش مشغول به کار شده این رشد جهشی دوبرابر داشته است.
4545
نظر شما