دبیر کنگره شهدای جهاد علمی کشور می‌گوید رسانه ها در معرفی ابعاد شخصیتی شهدای جهاد علمی کار در خور توجهی انجام ندادند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ستاد خبری و اطلاع رسانی کنگره شهدای جهاد علمی، عباس نصیری فرد دبیر این کنگره با بیان این مطلب گفت: متاسفانه رسانه های ما در این مدت آنطور که مقام و جایگاه این شهدا است به ویژگی های اخلاقی و علمی دانشمندان هسته ای نپرداخته اند و شاید بتوان گفت کم کاری صورت گرفته است .
نصیری فرد با اشاره به تدوین کتاب هایی برای هریک از این شهدای جهاد علمی اشاره و تصریح کرد: حقیقت این است که انرژی هسته ای تنها بخشی از اتفاقی بود که این شهدا در راه اعتلا و پیشرفت آن در کشور قدم برداشتند و مهمتر از آن یک جریان علمی بود که توسط این شهدا به راه افتاد و آن جریان مبارزه با استعمار علمی استکبار بود؛ و دشمن در راستای همین جریان سازی علمی دست به ترور این دانشمندان زد.
وی ادامه داد : امثال شهید شهریاری که کار غنی سازی اورانیوم از سه و نیم درصد به 20 درصد را انجام داد و یا شهید علیمحمدی که یک استاد تمام فیزیک که به لحاظ علمی در دنیا شناخته شده بود حتی یک روز هم در خارج از کشور درس نخوانده بود. این یعنی مبارزه با استعمارعلمی بر اساس شعار ما می توانیم و دشمن دقیقا تاب تحمل همین موضوع را نداشت و دست به ترور این عزیزان زد.
دبیر کنگره شهدا ی جهاد علمی کشور در ادامه سخنانش گفت : واقعیت این است که درباره این شهدا و خدماتی که برای جمهوری اسلامی ایران انجام دادند به لحاظ برخی مسائل امنیتی خیلی نمی شود بیان کردو این مظلومیت این شهدا را بیشتر نشان می دهد.
نصیری فرد افزود : ما در بحث تدوین کتاب ها نتوانستیم بسیاری از مطالب جمع آوری شده درباره این شهدا را به خاطر ملاحظات امنیتی بیاوریم. با این حال برخی کج سلیقگی ها هم اتفاق افتاد مثلا درباره کسی مثل شهید داریوش رضایی نژاد در روزهای اولیه بعد از شهادتش از عبارت دانشجوی شهید استفاده شد و حال آنکه او دانشمند شهید بود و این اتفاقات بیشتر به دلیل عدم اطلاع جامعه از خدمتی است که وی برای کشور انجام داد .
نصیری فرد اظهار داشت: خدماتی که شهید رضائی نژاد برای نظام داشت حتی نزدیک ترین افراد خانواده اش از آن بی خبر بودند و بعد از شهادتش متوجه شدند. این یعنی مظلومیت لذا وظیفه ماست که تا حد ممکن در نشان دادن جایگاه و چهره علمی آنها به جامعه به خصوص جامعه دانشگاهی کشور تلاش کنیم.
ایشان پیرامون شهید مصطفی احمدی روشن گفت: این دانشمند شهید در بحث مدیریت پژوهش‌ آغازگر جریانی بود که بسیار پیش‌روتر از زمان خود است.
وی شهید احمدی‌روشن را مبتکر شاخه‌ای نوین در انرژی هسته‌ی دانست و اظهار کرد: اهمیت دستاوردهای علمی شهید احمدی روشن تا آن‌جاست که امروزه یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور رشته‌ای را بر مبنای نظریه‌های این دانشمند شهید تأسیس کرده است.
وی با بیان این که همه این شهدا علاوه بر برجستگی‌های علمی از ویژگی‌های برجسته اخلاقی و اعتقادات عمیق دینی برخوردار بودند به جایگاه شاخص علمی شهید طهرانی مقدم پرداخت و افزود: شهید تهرانی‌مقدم یک دانشمند بزرگ در عرصه موشکی جمهوری اسلامی ایران بوده است .
دبیر کنگره بین‌المللی شهدای جهاد علمی افزود: جهاد همیشه صحنه قتال نیست بلکه این شهدای بزرگوار در جبهه علم و فن‌آوری به مبارزه با استعمار علمی غرب و خصوصا آمریکا به پا خواستند.
نصیری‌فرد اظهار کرد: دستاوردهای علمی دانشمندان ایران اسلامی مرجعیت علمی آمریکا را زیر سوال برد.
وی با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی این شهدا مغفول مانده است و این بر خلاف نظر و میل قلبی رهبر معظم انقلاب است افزود: بسیج اساتید در همین راستا اقدام به برگزاری کنگره شهدای جهاد علمی نموده است. و به همین جهت چهار جشنواره فرهنگی هنری شامل جشنواره بین المللی شعر ، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ،فیلمنامه و عکس جشنواره اثار خبرنگاران و جشنواره مقاله های علمی برای معرفی این شهیدان دانشمند یعنی دکتر علی محمدی ،دکتر شهریاری ،مهندس احمدی روشن ،مهندس رضایی نژاد و سردار دانشمند طهرانی مقدم برگزار می شود که خصوصا در بخش شعر و فیلم استقبال خوبی از این جشنواره ها صورت گرفت.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =