مهر نوشت:

ترکیه امروز سه شنبه چهار افسر ارشد ارتش رژیم صهیونیستی را که در حمله کماندوهای این رژیم به کشتی ماوی مرمره دخالت داشتند، بطور غیابی محاکمه می کند.

به گزارش روزنامه هاآرتض، در میان این افسران ارتش اسرائیل که قرار است بطور غیابی در ترکیه محاکمه شوند رئیس ستاد ارتش نیز دیده می شود.

محاکمه این افراد امروز سه شنبه در استانبول انجام می شود و به نوشته هاآرتض، این اقدام می تواند روابط آنکارا-تل آویو را پیش از گذشته مخدوش کند.

در سال 2010 میلادی کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره که جمعی از فعالان صلح و مخالف محاصره غزه در آن حضور داشتند حمله کردند که در نتیجه آن 9 شهروند ترک کشته شدند.

در پی این حمله روابط اسرائیل با ترکیه رو به سردی نهاد و آنکارا برای عادی سازی روابط خود با تل آویو شروطی را تعیین کرد که مهمترین آن معذرت خواهی مقامات تل آویو از آنکارا بواسطه این حمله بود اما رژیم صهیونیستی تا کنون از پذیرفتن این شرایط خودداری کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    5 0
    فیلمشه
  • بدون نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    5 0
    همش فیلمه
  • سعيد IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    0 0
    و كيدهم في ضلال ما تا به حال از هيچكدام از كشورهاي منطقه اعم از تركيه و حكام عرب حركتي كه امنيت اسراييل را حتي به چاش هم بكشد نديده ايم كه هيچ... بلكه هميشه در جهت منافع رژيم منحوس اسراييل حركت كرده اند... و برخي از موضع گيري اين چنيني صرفا يك حركت استراتژيك است براي خريدن زمان و انحراف انقلابهاي مردمي اخير در منطقه... ولي تنها دستاوردي كه مي توان از پس حوادث اخير در نظر داشت اين است كه هر شخص يا جرياني كه عليه رزيم اسراييل حرفي يا اقدامي كند قهرمان مي شود حتي اگر خود ديكتاتور باشد و اگر برعكس اين اقدامي كرد حتي اگر مثل مرسي هم منتخب باشد از چشم مردم مي افتد .