تصور کنید به جای یک تابلوی تبلیغاتی خسته کننده، ناگهان با جنگلی از بامبو در میان آسمان رو به رو شوید! این رویایی است که استفان گلاسمن می خواهد آن را به واقعیت تبدیل کند.

محمود حاج‌زمان: در مناطقی که اجازه ساخت نامحدود تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد، چشم‌انداز کنار جاده می‌تواند شبیه به یک جنگل فرسوده و تنک به نظر رسد. تابلوهایی که شعارهای تبلیغاتی شرکت‌های مختلف روی آنها نیست، معمولا حاوی طرح‌های نه چندان چشم‌نوازی مانند دندان‌های نهنگ هستند که به طرز هولناکی فریاد می‌زنند: «محل تبلیغ شما اینجاست.» اما شاید چشم‌انداز بهتری برای یک تابلوی تبلیغاتی هم وجود داشته باشد! مثلا می‌توان روی آن‌های نهال گذاشت، و باغچه‌های آویزان کوچکی ساخت که می‌تواند هوا را تصفیه کند و استراحتی کوتاه برای چشمان ما از دیدن مجموعه ثابتی از کلمات و تصاویر فراهم کند.
به گزارش پاپ‌ساینس، سال گذشته، استفان گلاسمن، هنرمند ساکن لس‌آنجلس که ظاهرا بنیان‌گذار هنر چیدمان بامبو از دو دهه قبل است؛، یک پروژه هنری کوچک مقیاس را به نام هوای شهری (Urban Air) ساخت که شامل برپایی یک بامبوی تبلیغاتی کوچک بود. پس از آنکه این کار کمی جلب توجه کرد، شرکت Summit Media که سازنده پیشرو تابلوهای تبلیغاتی است، موافقت کرد تا تابلوهای تبلیغاتی را در مناطق شلوغ لس‌آنجلس برای ساختن اولین نمونه اصلی اهدا کند.


این کار با برداشتن سردر پیش ساخته نصب تبلیغ و مقاوم‌سازی پوسته آهنی تابلو برای نگه داشتن گلدان‌ها، بامبوها و سیستم آبرسانی کار می‌کند. چیدمان شامل حسگرهای محیطی است و به سیستم وای‌فای نیز متصل است. پروژه جدید Kickstarter تلاش می‌کند تا به منظور استخدام تمام مهندسین برق و ساختمان مورد نیاز برای ساختن این سیستم، 100 هزار دلار جمع‌آوری کند. هدف نهایی ساخت یک کیت تابلو بامبو است که قابلیت نصب در هر جایی را داشته باشد.
تصور کنید به جای آگهی‌هایی که درباره مالیات، خودرو و ... فریاد می‌کشند، در تابلوی تسکین دهنده آرامش غرق شویم. در سراسر جهان، مردم روزانه در معرض هزاران هزار  آگهی تبلیغاتی هستند، بنابراین این تابلو تبلیغاتی همانند یک فرصت خوشامدگویی به نظر می‌رسد. برای کسب اطلاعات بیشتر، اینجا را کلیک کنید.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    13 0
    بعدش که پیوندها باز شد کجا رو کیلیک کنیم ؟!!
  • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    0 0
    چقدر جالب