نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و دبیرکل این سازمان اظهارات جنگ طلبانه نخست وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی را تحریک آمیز، تجاوز اشکار از مقررات بین المللی و غیر قابل توجیه دانست.

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم کشورمان در نامه خود توجه مقامات ارشد سازمان ملل را به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ پانزدهم آبان‌ماه سالجاری، که تهدید به حمله علیه تاسیسات هسته ای ایران نموده بود، جلب کرد.
اهم مطالب ذکر شده در این نامه را به نقل از مهر بخوانید؛
*جمهوری اسلامی ایران نسبت به این اظهارات تحریک آمیز، غیر قابل توجیه و غیر مسئولانه نخست وزیر و دیگر مقامات رژیم صهیونیستی شدیدا اعتراض نموده و آن را محکوم می نماید .
*اینگونه اظهارات نقض آشکار مبانی اصلی منشور ملل متحد و حقوق بین المللی، که اقدام به تجاوز را منع کرده، است .
*مضحک است که این اظهارات جنگ طلبانه و ادعاهای بی اساس علیه ایران از سوی مقامات رژیمی بیان می شود که سلاحهای اتمی این رژیم و توسعه مخفیانه آن مهمترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی محسوب می شود، همچنین این رژیم دارای سابقه منحصر به فردی از جنایت و بیرحمی در حد جنایت علیه بشریت است .
*جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده و قصدی برای حمله به سایرین نداشته، اما لازم است تاکید نمایم که براساس حق مسلم دفاع از خود تحت ماده 51 منشور ملل متحد ، درصورت بروز حمله علیه مردم و یا سرزمین خود، ایران در پاسخ قاطعانه به اینگونه حملات و هرگونه اقدام ضروری تردید نخواهد کرد .
* بدون تردید تهدید به استفاده از زور و اقدامات تجاوز کارانه مورد نظر مقامات رژیم اسرائیل باعث به خطر انداختن صلح وامنیت در منطقه خواهد شد و سازمان ملل باید سریعا به آن واکنش نشان دهد و اقدامات لازم را برای جلوگیری از آن انجام دهد .
*باید تاکید کنم کسانیکه آغاز گر هرگونه درگیری و حمله نظامی باشند،پاسخگوی ابعاد مختلف حقوقی آن و عواقب بد ناشی از این اقدام خود خواهند بود .
* از دبیرکل ورئیس شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهم تا این نامه به عنوان سند رسمی آن سازمان ثبت و منتشر کنند.
/17220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =