دویچه وله نوشت:

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر ارتباطات و فنآوری و برخی شرکت​های کامپیوتری وابسته به این وزارتخانه مشمول تحریم​های آمریکا شدند. آمریکا دلیل تحریم​های تازه را ارسال پارازیت بر شبکه​های تلویزیونی از سوی ایران دانست.
پنجشنبه (8 نوامبر/18 آبان) ایالات متحده آمریکا تحریم​های تازهای را علیه جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد.
آمریکا می​گوید تحریم​های تازه به دلیل ایجاد اختلال از سوی جمهوری اسلامی در پخش برنامه های تلویزیونی و ارسال پارازیت و مسدود کردن دسترسی شهروندان ایران به بسیاری سایت​های اینترنتی تصویب شد.
در راس فهرست تازه تحریم​های ایالات متحده آمریکا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر شده است. مقامات آمریکا می​گویند این نهاد مسئول توقیف مطبوعات است. این درحالی است که رسانه​ها با حکم قضائی توقیف می​شوند.
رضا تقی​پور، وزیر ارتباطات و فنآوری یکی از اشخاصی است که در این دور از اقدامات تنبیهی بر روی لیست تحریم​ها ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. دلیل تحریم وی نقش کلیدی وی در فیلترینگ و مسدود کردن حق دسترسی شهروندان ایران به اینترنت آزاد و اطلاعات و تلاش برای راه اندازی اینترنت ملی ذکر شده است.
پیش از این اتحادیه بین المللی مخابرات که یکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد است در گزارشی ایران و سوریه را مسئول ارسال پارازیت و قطع برنامه های رادیویی و تلویزیونی شبکه های خبری از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و دویچه وله در خاورمیانه معرفی کرد.
/2929
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۹
    28 1
    لطفا آقایون مشخص کنند مسئول ارسال پارازیت و فیلترینگ کیه پس؟؟؟؟