رسالت در بخشی از سرمقاله امروز خود نوشت:

سومین دغدغه سیاست خارجی آمریکا به مسئله ایران باز می گردد.قطع روابط میان ایران و ایالات متحده آمریکا در دوران ریاست جمهوری جیمی کارتر و دموکراتها صورت گرفت.در آن زمان ایالات متحده آمریکا طرف قطع کننده این رابطه بود و البته جمهوری اسلامی ایران نیز از این تصمیم آمریکا استقبال کرد .نکته جالب توجه اینکه کارتر ،
برژینسکی و مقامات اصلی سیاسی آمریکا در سال 1358 در حال حاضر از اصلی ترین طرفداران گفتگو و مذاکره با تهران و شناسایی قدرت ایران در خاورمیانه تبدیل شده اند. اگر اوباما اموال به غارت رفته ملت ایران را بازگردانده و مفاد قرار داد الجزایر را اجرا کند ،در آن صورت شاید تهران بررسی موضوع روابط با آمریکا و مذاکره با واشنگتن را در دستور کار خود قرار دهد .در این صورت اوباما می تواند از توصیه های افرادی مانند کارتر و برژینسکی استفاده کند.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    28 5
    فکر نکنم واسه امریکاییها نفعی داشته باشه برقراری رابطه با ایرانیها داشته باشند بلکه ما هستیم که بخاطر تحریم های کمر شکن باید رابطه داشته باشیم مردم خودشون میتونند تشخیص بدند کدوم..
  • بدون نام IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    11 27
    همان هایی که آذربایجان و بحرین و... را گرفتند و آنها را از ایران جدا کردند چطور ممکن است کاری بر خلاف آن انجام دهند؟؟ باز گرداندن دارایی ملت ایران مگر چقدر میشود ؟؟؟ بیش از 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی دادیم... این گل های پر پر شده را چطور برمیگردانند؟؟ آن هواپیمای مسافر بری را چطور؟ حدود 1 میلیون مسلمان شیعه و اهل سنت را در جنگ عراق کشته اند... ما با دشمن اسلام هیچ صحبتی نداریم... کسیکه امریکا برایش مهم است کسیکه نیست جز کسیکه گول پول ومال دنیا را خورده و برایش میمیرد... نمیگویم پول ومال مهم نیست و میدانم مملکت ما مشکلات اقتصادی دارد ولی میگویم کلید مشکلات ما دست خودمان است... مگر میتوان حتی فرض کرد ابوسفیان و ابی لهب درستکار شده اند که بخواهیم حتی فکر کنیم آمریکا غرامت صدمات را میدهد..
    • mohsen IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
      12 0
      آقای محترم . این ما خودمان بودیم که اجتزه دادیم آمریکا در جبهه مقابلمون قرار بگیره. صدام از قبلش هم با شاه مشکل داشت و با رفتن آمریکا از ایران به ایران حمله کرد. و همون عامل باعث شده الان عربستان تمام توطئه ها رو ضد یک نظام شیعی مستقل بچینه
  • زبان دیپلماسی نه باج یا حرف بی ربط! AM ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    17 0
    دوست گرامی خون شهیدان عزیزمون رو باید از همین همسایه بغلیمون (عراق و برادرای عراقی) که این روزها عزیزتر از جان شدن ؛بایدگرفت که از اول کینه ما رو داشتن و تا انقلاب شد و شرایط رو مناسب دیدن با کمک تمام دنیا حتی همین روسیه عزیز که این روزها اونم خیلی عزیز شده ؛به ایران حمله کردن.آمریکا آمریکاست و باید با زبان خودش باهاش حرف زد(زبان دیپلماسی و حقوق برابر و رعایت اصول در کشور خود).همینطور که با روسیه به زبون خودش حرف میزنیم(زبان پول).
    • زبل IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      4 0
      واقعا باریکلا خیلی خوب گفتی خیلی موافقم