رییس‌جمهور تصریح کرد: دو ملت‌ ایران و ویتنام در یک جبهه فرهنگی و انسانی قرار دارند.

به گزارش خبرآنلاین محمود احمدی‌نژاد در دیدار با رییس مجلس ویتنام گفت: بسیاری از ارزش‌ها و اصولی که دو ملت به آنها باور دارند، مشترک بوده و مردم دو کشور همواره به دنبال استقلال، عدالت و صلح پایدار برای خود و همه ملت‌های جهان هستند.
وی همچنین با اشاره به اینکه دولت و ملت ایران احساس نزدیکی و صمیمیت بسیار زیادی با مسئولان و مردم ویتنام دارند، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ویتنام بسیار عمیق و دوستانه است و هیچ نقطه تاریک و منفی در مناسبات دو کشور وجود ندارد.
اهم سخنان رییس جمهور در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری می‌آید:
  • یکی از ویژگی‌های مشترک مردم ایران و ویتنام این است که هرگز اهل تجاوز به سرزمین دیگران نیستند اما اگر بیگانگان بخواهند به سرزمین آنها تجاوز کنند، آنچنان دفاع جانانه‌ای از خود به جای می‌گذارند که دشمنان از اقدام خود پشیمان خواهند شد، آنچنان که مردم دو کشور این موضوع را در جنگ ویتنام و جنگ غرب علیه ایران به خوبی نشان دادند.
  • روابط جمهوری اسلامی ایران و ویتنام دارای روند رو به رشد و مناسبی است. در جریان این سفر و مذاکره با مسئولان ویتنام، استفاده از تمام ظرفیت‌ها در راستای گسترش همکاری‌ها و توسعه مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور به توافق رسیدیم و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه مصمم است.
  • مطمئناً با لطف الهی و تلاش مسئولان دو کشور و توافقاتی که صورت گرفته شاهد گام‌های بلند و مؤثری در روابط دو کشور خواهیم بود.
  • (با اشاره به ادای احترام هیات ایرانی به قهرمانان و قربانیان جنگ ویتنام و هوشی‌مینه رهبر فقید انقلاب این کشور) جمهوری اسلامی ایران همواره برای مردم و رهبری ویتنام احترام زیادی قائل است و خوشبختانه امروز شاهد آن هستیم که رهبری حاکم در ویتنام با انسجام سیاست‌های واحدی را در مسیر پیشرفت و استقلال ملت ویتنام دنبال می‌کند.
  • ایران و ویتنام نه تنها در سطح روابط دوجانبه بلکه در عرصه‌های مختلف بین‌المللی نیز یاران خوبی برای یکدیگر هستند.
  • تا رفع کامل تهدید در جهان و استقرار صلح پایدار برای ملت‌ها فاصله زیادی وجود دارد. باید همگی در کنار یکدیگر بوده و برای استقرار این ارزش‌ها دست به دست یکدیگر داده و سخت تلاش کنیم.
  • جمهوری اسلامی ایران همیشه در کنار دولت، رهبری و ملت ویتنام خواهد بود و از اینکه این کشور به سرعت در مسیر پیشرفت در حال حرکت است خرسند است.
رییس مجلس ویتنام نیز در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خرسندی از سفر رییس‌جمهوری اسلامی ایران به ویتنام گفت: اعتقاد راسخ دارم که این سفر و حضور دکتر احمدی‌نژاد در ویتنام موجب تعمیق و گسترش بیش از پیش روابط دو کشور خواهد بود.
وی با بیان اینکه روابط ایران و ویتنام به طور سنتی با دوستی و همکاری همراه بوده است، گفت:‌ مناسبات دو کشور در جهت صلح و ثبات جهانی و به نفع ملت‌های ایران و ویتنام و سایر ملت‌ها بوده است بطوری که اشتراکات فراوانی میان مردم دو کشور در دفاع از استقلال، وحدت و یکپارچگی وجود دارد.
رییس مجلس ویتنام با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر نقش سازنده‌ای در مجامع بین‌المللی، بویژه جنبش عدم تعهد داشته گفت: مجلس ویتنام آماده هرگونه کمک و همکاری در راستای اجرای برنامه‌ها و سیاست های ایران در جنبش عدم تعهد بوده و به اصول این جنبش اعتقادی محکم دارد و علاقمند به گسترش روابط پارلمانی با همه کشورها به‌ویژه مجلس شورای اسلامی ایران است.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
    9 0
    خیلی وقته ویتنام جبهۀ اقتصادی را انتخاب کرده و خیلی هم موفق بوده
  • بدون نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    0 0
    پرچم جدیده؟