۰ نفر
۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹

«دراولین سالی که موفقیت در نمایشگاه مطبوعات شرکت کرد خودم یک چهارپایه برداشتم ودر محوطه نمایشگاه، روی آن ایستادم و تبلیغ مجله را کردم تا یک عده دورم جمع شوند، سپس با صدای بلند گفتم این مجله در آینده پرتیراژترین نشریه کشور خواهد بود...»

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «کارآفرینی به شیوه احمدحلت» بنیان‌گذار تکنولوژی موفقیت در ایران و خاورمیانه و صاحب امتیاز و مدیرمسئول دوهفته نامه موفقیت، از پرتیراژترین مجموعه کتاب های زندگینامه یکصدکارآفرین بزرگ ایرانی به قلم رضا یادگاری و مهشید سنایی فرد و با همکاری مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف از سوی انتشارات جهان دانش برای هفتمین بار تجدید چاپ شد.


ناشر در مقدمه این کتاب آورده است: «بررسی زندگی، مصائب و سختی‌های موجود در راه‌های رسیدن قهرمانان صنعت و تجارت ایران به اهداف خود یکی از شیوه‌های بسیار موثر می‌باشد که باعث می‌شود عوام و خواص جامعه بیشتر با واژه پرمفهوم کارآفرینی آشنا شوند. مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف در راستای این الگوسازی‌ها در جامعه ایرانی با هدایت و همکاری در مجموعه یکصد جلدی کارآفرینان بزرگ ایرانی که توسط رضا یادگاری و مهشید سنایی‌فرد به نگارش درآمده است، توان خود را به کار بسته است تا تمام آنچه را می‌تواند با انتقال آن‌ها به نسل جوان ایرانی از آنها نسلی توانمند و کارآفرین بسازد به منصه ظهور برساند.»

«احمدحلت چطور به این نتیجه رسید که تکنیک های موفقیت را پایه گذاری کند؟ زمانی که می خواست مجله را راه اندازی کند جوجامعه چطور بود؟مجله موفقیت با چند نیرو کارخودرا شروع کرد؟احمد حلت چراریسک کرد وبه سراغ چاپ نشریاتی که تیراژشان تضمین شده بود نرفت بلکه به سراغ ایده ای رفت که هیچ تجربه عملی از آن وجود نداشت؟...» پاسخ این سوالات با مطالعه این کتاب جمع و جور و خواندنی به دست می آید.

کتاب ضمن معرفی «احمدحلت»، به بررسی شالوده زندگی کاری و شخصی و عوامل موفقیت وی پرداخته است. او در تاریخ 17بهمن 1341در تهران به دنیا آمد. در رشته روانشناسی تحصیل و سپس در دانشگاه علامه طباطبایی رشته علوم ارتباطات و روزنامه نگاری و در آلمان دوره های تخصصی روانشناسی بالینی و موفقیت را به پایان برداواولین ایرانی آموزش دهنده راهکارهای موفقیت و رئیس بنیاد سخنرانان حرفه ای کشور است. وی با افتخار بیش از 180 شماره از مجله موفقیت را که حاوی رازهای شادابی و مثبت اندیشی است به انتشار در آورده است. احمد حلت می گوید دراولین سالی که موفقیت در نمایشگاه مطبوعات شرکت کرد خودم یک چهارپایه برداشتم و گذاشتم در محوطه نمایشگاه، روی آن ایستادم و تبلیغ مجله را کردم تا یک عده دورم جمع شوند. و سپس با صدای بلند گفتم این مجله در آینده پرتیراژترین نشریه کشور خواهد بود. او معتقد است هرآنچه امروز هست راقبلا در اندیشه هایش دیده است و هر اشتباهی که در زندگی بکنیم این اشتباه به ما درس می دهد.

شایان ذکر است، این مجموعه تا کنون آثاری علمی را به سبک داستان کوتاه درباره زندگینامه کارآفرینان کشورمان منتشر کرده است: «بنیانگذار شرکت بوتان، بنیانگذار شرکت بس، بنیانگذار آجیل و خشکبار تواضع، بنیانگذار شرکت بهروز، بنیانگذارخودکاربیک، بنیانگذار گروه صنایع غذایی مهرام، بنیانگذار رستوران های زنجیره ای پدر خوب و...»

 

«کارآفرینی به شیوه حسن رفوگران» بنیان‌گذار خودکار بیک در ایران نیز جزء این مجموعه است. خودکار بیک در چه زمانی و تحت چه شرایطی به ایران آمد؟ راهبردهای بازاریابی این شرکت چگونه بود؟ آیا مسیر برای این برند در ایران هموار بود؟ و...» پاسخ این سوالات با مطالعه این کتاب جمع و جور و خواندنی به دست می آید.

 

 

کتاب ضمن معرفی «حسن رفوگران»، بنیان گذار و کارآفرین «شرکت خودکار بیک»، به بررسی شالوده زندگی کاری و شخصی وی و شیوه کارآفرینی او پرداخته است. رفوگران کار خود را از سن 18 سالگی در کارخانه «مداد رفوگران» آغاز کرد. او که به شدت به توانایی خود ایمان داشت، پله های ترقی را یک به یک پیمود. وی رموز موفقیت خود را در عواملی چون: دانستن ارزش موقعیت ها، تلاش در جهت هدف، ریسک پذیری، عمل گرا بودن، مسئولیت پذیری و برنامه ریزی خلاصه می کند. وی در یک جمله می گوید: «موفقیت و خوشبختی پیش بینی پذیر هستند و این قانون احتمالات است، بنابراین مهم ترین فاکتور موفقیت این است که راه های بیش تری را امتحان کنید».


ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سایر آثار این مجموعه و هر محصول فرهنگی دیگری کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۵
    0 0
    سلام ممنون کتابهاومقالات شما درزندگی من تاثیر گذاشتن اما مدتی که انگیزهام کمرنگ شدن چکار کنم؟