رییس‌جمهور گفت: هر کس تحت هر عنوان با هر بهانه و از هر دسته و باندی، بخواهد در مسیر منافع ملت ایران بایستد، این ملت به لطف خدا آن را زیر پایش له می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری اظهار کرد: ما اکنون دو مشکل کوچک داریم؛ نخست مشکلی موقتی است که دشمن در حال دست و پا زدن است تا محدودیت‌هایی را برای ملت ایران درست کند که ان شاءالله ما از آن عبور خواهیم کرد.
وی افزود: در فشارهایی که دشمن وارد می‌آورد و می‌خواهد فضا را زمستانی کند، روسیاهی برای خودش باقی می‌ماند و همان‌طور که بارها گفتم آنها ملت ایران را نمی‌شناسند و ملت ایران به سرعت از این مسائل عبور می‌کند. مشکل دیگر که از حالت موقتی خارج شده به بعضی افراد و نگاه‌ها بر می‌گردد. به محض این‌که دولت تصمیم می‌گیرد مقداری پول در جیب مردم بگذارد، شروع به سر و صدا می‌کنند و از چندین جا بسیج می‌شوند تا نگذارند این اتفاق بیفتد. هنگامی که دولت می‌خواهد کاری را انجام دهد، از چندین جا می‌آیند و قیچی می‌کنند. ثروت، پول و خاک همه برای ملت است.
اهم سخنان رییس جمهور در ادامه به نقل از ایسنا می‌آید:
  • دولت، مجلس و قوه قضاییه نوکر ملت هستند. همه نوکر ملت هستند و کسی در این کشور کاره‌ای نیست.
  • چهار سال است که ما داریم افرادی را که وام‌های کلان گرفته‌اند دنبال می‌کنیم. رقم 80 درصد وام‌ها در دست کمتر از 10 الی 12 درصد فعالان اقتصادی است. ما گفتیم وام گرفته‌اند نوش‌جان‌شان، اما حالا آن را برگردانند که در این هنگام از زمین و آسمان بر سر ما ریختند که شما دارید اقتصاد را به هم می‌ریزید. اگر 20 درصد از 80 درصدی را که برده‌اند به بانک برگردانند همه چیز درست می‌شود.
  • اکنون آمده‌اند و بر روی ارز، جنگ اقتصادی درست کرده‌اند و قیمت‌ها را به طور مصنوعی بالا می‌برند. اگر اکنون فرد یا باند یا دسته‌ای قیمتی روی ارز بگذارد و پولی ببرد به او کاری ندارند، اما به محض این‌که دولت بگوید ما می‌خواهیم مقدار پول در دست مردم بگذاریم می‌گویند اقتصاد به هم می‌خورد. اینها مباحثی است که بالاخره باید روزی مطرح شود و مطرح نیز خواهد شد.
  • من از زبان شما از آنها خواهش می‌کنم که همراهی کنند. وقتی دشمن فشار وارد می‌کند، وظیفه حکومت، حمایت از مردم است. اگر مردم تامین باشند همه دزدان تاریخ اگر جمع شوند، نمی‌توانند لطمه‌ای وارد کنند. این مطالب را از زبان شما گفتم تا بشوند و مقداری همراهی کنند. اقتصاد ما در حال رشد است، اما به خاطر چاله‌کنی دشمن در دست‌انداز افتاده بنابراین باید همراهی کنند.
  • هر راهی که می‌خواهیم برویم یک قفل بر آن می‌زنند. این پول و ثروت برای مردم است.
  • سنگین‌ترین موانع در طول تاریخ در برابر ملت ایران ایجاد شده است. در صحبت‌هایم اشاره کردم که شما همه جمع شدید و یک حیوان انسان‌نما به نام صدام را به جان ملت ایران انداختید. شیمیایی، موشک و کشتار را تشویق می‌کردید اما حالا صدام کجاست؟ صدام محو شده است، اما ملت ایران همچنان پابرجاست.
  • ( با اشاره به سرود "ای ایران" ) پیوند قلبی ما ایران عزیز است و هر کجا که باشیم این عشق مقدس الهی در قلب ما خواهد بود و تحت هیچ شرایطی از ما جدا نخواهد شد.
  • ایران را به دو دلیل دوست داریم. نخست به این دلیل که وطن ما است و شرافت یک انسان این است که به وطن خود علاقه‌مند باشد و دلیل دیگر این‌که ایران واقعا دوست‌ داشتنی است. ایران کانون توحید، تمدن، محبت، انسانیت و همبستگی است و بی‌جهت نیست که حکیم بزرگ فردوسی می‌گوید چو ایران نباشد تن من مباد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مردم IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    اين برخي کيا هستن ؟ چرا يا مردم روراست نيستيد ؟ آقاي رييس جمهور مگر آبروي چند نفر از معيشت و آبروي يک ملت مهمتر است ؟؟؟
    • حقيقت US ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      40 2
      اين افرادي که منفي دادن همونان که آبروشون از آبروي يه ملت مهمتره از همون از ما بهترون مفت خور
    • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      34 2
      بنده خدا اگه پول کافی وجود داشت همین 45 تومن رو سر وقت می‌ریخت.
  • بدون نام JP ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    ما به کی بگیم نخواستیم این پولارو بیزحمت قیمتا رو برگردونین به قبل ....
  • مهران IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    دست شما درد نكند
  • باغبرجی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    178 4
    آقای احمدینژاد؛بقول معروف کاش بجای یک ماهی مجانی که به ماشام میدهی،به ماماهیگیری میاموختی که تمام عمربدون شام نباشیم.بازنشستگان وکارمندان عزت نفس میخواهند.این شندرقازهامشکلی ازاین عزیزان حل نمیکند.بازنشسته ای که پس از عمری تلاش درزمان راحتی خودمجبوراست که سرایداری کند،روحیه خودراازدست میدهد.کاش مشکلات این عزیزان به طورریشه ای مرتفع شودکه همه باشنیدن این کلمه برخودنلرزند.
    • سیروس IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      48 2
      فعلا که ایشون و دوستان چینی و روسی شان کارخانجات و کارگاه های تولیدی را ورشکسته کردند و جایی برای آموختن ماهیگیری توسط فررزندان ایران زمین وجود ندارد آنهایی هم که توانستند در مراکز دولتی مشغول به کار باشند یا از سهمیه های ویژه بهره می برند ( به صورت مادام العمر و هر وقت هم بخواهند می توانند تغییر شغل دهند ) یا اینکه با رابطه ( از طریق پارتی بازی ) صاحب کار شده اند. خبرآنلاین عزیز لطفا نمایش بده
  • در جستجوي خوشبختي IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    198 5
    همين پول ريختن بي حساب کتاب به جيب بعضيها و يارانه دادن بدون توجه به عواقب تورم زاي اون وضع مملکت و به اين روز انداخته ، ارزش حقوق ما تو يه شرکت خصوصي از 6 ماه پيش يک سوم شده ، اقاي رييس جمهور واقعا چه جوري ميتونين جواب جووناي مملکتي که از صبح تا شب جون ميکنند و شب که ميخوابن صبحش ميبينن ارزش پولي که بدست ميارن روز به روز داره کم ميشه قيمت تمام اجناسم چند برابر.
  • مردم IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    خدایا! دشمنان احمدی نزادرا ذلیل تروخوارترساز..! زیرادرواقع دشمن مردم اند و نوکرجیب وقدرت وثروتشانند.
    • بدون نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      51 0
      خدا دشمنان ملت ایران را خوار کند که واجب تر است
    • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
      2 1
      خداوند دعای بیچاره شدگان را مستجاب میکند.
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    213 7
    اقای رییس از طلا گشتن پشیمانیم ما مرحمت فرموده ما را مس کنید
  • محسن IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    دکتر دمت گرم که کارت درسته. از لحاظ مبانی تفکر اقتصادی حرف نداری، همه چیز را واضح می‌بینی، چیزی را که خیلی از اقتصاددانان هم نمی‌بینند. انشاالله موفق باشی
    • بدون نام IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      42 1
      خوبین شما؟ اصل حالتون رو عرض میکنما.
  • منصور نوین IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    215 6
    باز افعال مجهول شروع شد: برده اند... خورده اند... نمیدهند... تازه گیرم هم که حق با شما باشه آقای احمدی نژاد جنابعالی به عنوان رییس جمهور باید بتونی با اینا مقابله کنی...
  • مهدی CA ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    160 7
    کار انگلیساست
  • اردشیر IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    158 6
    از آقای رئیس جمهور تشکر میکنیم که بفکر مردم هستند ولی خواهش میکنم به این اقتصاد مریض که رو به موت است کاری نداشته باشند بخدا با این حرفها هفت سال پیش برایمان زنده میشود که میخواستند دزدان اقتصادی را معرفی کنند آقای احمدی نژاد عزیز از طلا بودن پشیمان گشته ایم لطف فرموده ما را مس کنید
    • بدون نام IN ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      37 1
      عزیز من 7 سال پیش مس حدود 3 هزار تومن بود حالا بالای 20 هزار تومنه....مس هم دیگه نمیشیم عزیزم...فکر کنم پلاستیک یا کاغذ کاهی بازیافتی بشیم!
  • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    خدایا!بکوری چشم دزدان ومفت خوران کشوراحمدی نژادراعزیزتروپابرجاترکن!
  • حبیبیان IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    152 7
    این مردم نیازی بنوکر ندارند نیاز مردم سیاستمدار و اقتصاددان کاربلد میباشد....
  • مردم IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    احمدی نژادهمین حرفهامی زنی که باعث میشه کسانی که سالهاعادت به چاپیدن مردم کرده اند،وبنام مردم جیب خود وبچه هایشان راپرکرده اند،باتومخالف باشند،عزیزمن! این حرفها رانزن ،باحضرات بخور،آنان هم تورادوست خواهندداشت.
  • قاصدک IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    116 3
    برادرم وام مضاربه ای گرفت و موبایل فروشی راه انداخت یک دفعه سیم کارت پانصد هزارتومانی شد 360 هزار تومان و بعد در مدت اندکی تبدیل شد به پانزده هزار تومان و ده هزار تومان و...همه سیم کارتها را پس دادند وام مضاربه ای ماند و بهره بانکی 22 درصد که با جریمه اش می شود 28 درصد.الان هر ماه برای وام سی میلیون تومانی نزدیک یک میلیون تومان بهره و جریمه می دهیم اصل پول هم مانده سرجاش.دونفره دو شیفته سه شیفته کار می کنیم و برای بانک صادرات نزول می دهیم .همه اینها ناشی از بی برنامگی دولت و بخاطر عدم ثبات اقتصادی است خورویی که شاید قیمت واقعی آن 5 میلیون تومان نیست یک دفعه می شود 20،30 میلیون تومان،واحد پول ایران بی ارزشترین پول دنیا شده،قرار بود وام سود وام بانکی را به زیر 10 درصد برسانید،بیکاری و اعتیاد و
    • بدون نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      5 14
      موبایل فروشی یا سیم کارت فروشی حتما همه پولهاش رو هم فقط سیم کارت خرید اگر هم می شد 1میلیون وام بانکی خوب بود حالا که ضرر کردید به خاطر طمع بانک شده نزول خور (البته سیستم بانکها جای بحث داره )
  • سعید IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    147 3
    "عبور خواهیم کرد" "عبور خواهیم کرد" "عبور خواهیم کرد" سرانجام این همه "عبور" چیه جناب رییس؟! قراره به کجا برسیم؟ دور هم خوشیم همش هی عبور میکنیم، کلا چیزی نیست بیخودی نگران نباشین!
  • نریمان IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    31 1
    جناب رییس جمهور بنده جوانی 25 ساله مهندس مکانیک با معدل18.90 دارای دو مقاله بین المللی ISI ، چهار مقاله علمی پژوهشی با نمایه ISC ،یک مقاله در کنفرانس بین المللی و یک مقاله در کنفرانس ملی اصفهان هستم ، من و امسال من به پول صدقه شما احتیاج نداریم، تا در خانه بنشینیم و منتظر صدقه ماهیانه شما بمانیم، ما کار میخواهیم . خواهشمندم این پول هایی را که مرتباً ازشون حرف میزنید در اقتصاد سرمایه گذاری کنید شاید فرجی شود، شاید...
  • دانشجو IN ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    26 0
    واقعا که فهمیدیم دولت چقدر برای علم اهمیت قائل است .ماشین های مدل بالا مهم تر از دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی غیربورسیه هستند. خدایا تو بشنو .اقای احمدی نزاد نمی خواهند فریاد ما را بشنوند. به تو واگذار کردیم.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    28 1
    یکی به رئیس جمهور محترم بگه مشکلات ما با این پولها درست نمیشه.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    5 32
    آقای رئیس جمهور در این مدت که کار کرده اند به نظرم از همه روسای جمهور قبلی خیلی بهتر عمل کرده اند. یک لحظه فکر کنید . من خودم به آقای احمدی نژاد رای ندادم. اما الان که دارم میبینم که زمان روسای جمهور قبلی همچین هم آش دهن سوزی نبود. حالا هی به من منفی بدین. اما به واقع این دولت اگر در مسکن هم بتواند قیمت ها را پایین بیاورد دیگر هیچ کسی حرفی برای گفتن نخواهد داشت. الان همه می گویند که سیاست خارجی ما فلان شده و من پاسخ میدهم چه اتفاقی تو سیاست خارجی رخ داد . اقتصاد ایران چی بود مثلا. هی پز چی رو میدین. تازه این دولت می خواد با همه دنیا رابطه برقرار کنه، سر و صدا می کنن. از مکتب ایرانی صحبت میکنه صداشون بلند شده. واقعا متاسفم براشون. رئیس جمهور میخواست بره زندان بازدید،که شاهد برخی فجایع نباشیم
    • محمد EU ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
      27 3
      حاجی جان! رییس جمهور فعلی به اندازه تمام دولتهای بعد از انقلاب درامد نفتی داشته! اونا نفت هشت دلار و چهارده دلار فروختند. ایشون نفت صد دلار و صدو چهل دلار فروخته.تفاوت رو فهمیدی برادر؟
  • m IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    37 1
    45.500 تومن یارانه میره توجیب مردم ولی بیش از 200.000 تومن به هزینه های هر نفر اضافه شده
  • ملت IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    26 2
    لطفا قیمتها را به قبل برگردان کنید در این اشفته بازار تا اعتراض میکنیم چرا گران میفروشید ؟! فروشنده میگوید ما هم گران میخریم ولی چقدر میخرد را ما نمیدانیم اما بهایش را ما میپردازیم شما گرانیمیافرینید فروشنده گاهی سو استفاده میکند ملت بیچاره از صبح تا شب کار میکند و فقط میتونه روبروی خانواده اش شرمنده باشد و همیشه در حسرت چیزهای اولیه زندگی . ما انقلاب کردیم که گرسنه و بیچاره وبدنام باشیم؟ اقای رییس جمهور این باند ها رسوا کنید مردم چرا باید تحت فشار باشند بخاطر اینها. ای
  • حمید IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    23 0
    متاسفانه این حرفهای آقای دکتر درست نیست..می خواهی پول بدهی؟از همه واجب تر کارمند وکارگر..که حقوق ثابت دارند ..حداقل به اندازه تورم حقوقشان را بالا می بردی...پس نتیجه می گیریم که اینها فرار به جلوی آقای دکتر است...دیگر بس است نزدیک به 8 سال گذشت..پول نفت سر سفره ی کدوم فرد آمد...حالا که موقع پاسخگویی است می گویند یک عده فلان یک عده بهمان.....ملت که.....نیستند...می فهمند...
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    37 0
    آقای رئیس جمهور شما که گفتید دولت نوکر ملت است اما ظاهرا ملت نوکر دولت شده کار و درآمدش را گرفته اید تا چشمش به دست شما باشد که مقداری پول محض رضای خدا به جیبشان بریزید تا از گرسنگی تلف نشوند . شما را به خدا بس کنید این ملت دیگر تحمل اینهمه فریبکاری را ندارند.
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    37 0
    آقای رئیس جمهور مگر مردم گدا هستند که شما پول تو جیب آنها بگذاری . شما قیمت ها را به جای اولش برگردان
  • محمد IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    39 0
    "به محض این‌که دولت تصمیم می‌گیرد مقداری پول در جیب مردم بگذارد" شیفته ی این ادبیات هستم!!! امان از اعتماد به نفس زیاد
  • بدون نام IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    35 1
    سلام رئیس چقدر خوبی سفره هامون پره بوی نفت میده دمت گرم
  • علی IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    31 1
    دریافتی حقوق ما طی دو ماه اخیر نصف شده الان با کسورات قانونی فقط 350 هزار تومان گرفته ام میشود 100 دلار باید بجای دادن یارانه حقوقها را واقعی کنید نه اینکه پول را از حقوقمان کم کنید و به اسم یارانه بدهید.
  • بدون نام IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    25 1
    آقا من انصافا حاضرم سه برابر پول یارانه های فعلی رو به حساب ذولت بریزم اما قیمتها رو به قبل از اون برگردونن
  • بدون نام GB ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    21 0
    به محض این‌که دولت تصمیم می‌گیرد مقداری پول از جیب مردم بردارد، برخی سکوت اختیار می کنند . رئیس جمهور
  • بدون نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    34 1
    7 سال است رییس جمهورید و این وامها را بانکهای خودتان داده اند ، بدنبال چه و که می گردی ؟واقعا مردم را چه فرض می کنی؟
  • ناشناس IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    25 1
    گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند
  • علی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    27 1
    محمود احمدی نژاد در برابر عملکردت خیلی مسوولی.