فارس نوشت:

رزمایش مشترک سراسری پدافند هوایی از صبح امروز با اعلام رمز یا محمد رسول الله از سوی امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء آغاز شد.
این رزمایش با حضور یگان‌های مختلف ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در گسترده 850 هزار کیلومتر مربع میهن اسلامی و در استان‌هایی نظیر خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس برگزار می‌شود.
در ابتدای این رزمایش انواع جنگنده بمب‌افکن‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران از قبیل اف 4، اف 5، اف 7، اف 14، میراژ، سوخو و هواپیماهای سوخت‌رسان از پایگاه‌های خود در مناطق و پایگاه‌های شرقی و جنوبی منطقه رزمایش گسترش یافتند.
در این مرحله از رزمایش همچنین هواپیماهای شناسایی با عکس‌برداری از منطقه به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته و تحرک، جابجایی سریع و پرواز انواع هواپیماهای طرح پدافندی و استقرار سامانه‌های پدافندی و هماهنگی بیشتر ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای آموزش دیده مردمی در برقراری و پوشش امنیت کامل مرزهای هوایی کشور در قالب شبکه یک پارچه پدافندی مورد ارزیابی قرار گرفت.
همچنین پس از گسترش و استقرار سریع دیده‌بان‌های بصری در مناطق تعیین شده، ارتباط چند لایحه و امن برای انتقال به موقع اطلاعات صحنه نبرد به شبکه یک پارچه پدافند هوایی تأمین شد.
در مرحله اول رزمایش که با هدف اصول اطمینان از امنیت و کارایی شبکه‌های ارتباطی و تبادل به موقع اطلاعات میان سرپنجه‌ها و مراکز کنترل منطقه‌ای پدافند هوایی انجام شد دیده‌بان‌ها با استفاده از تجهیزات الکترواپتیکی و ارتباطی مدرن و موشک‌های دوش‌پرتاب عملکرد و کارایی این تجهیزات را ارزیابی عملیاتی کردند.
گسترش سامانه‌های پدافند هوایی راداری، موشکی، شنود، توپخانه‌ای و دیده‌بانه‌ای با ویژگی چالاکی، چابکی و هوشمندی در صحنه نبرد از دیگر برنامه‌های مرحله اول رزمایش سراسری مدافعان آسمان ولایت 4 بود.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =