سخنگوی قوه قضائیه گفت: چون خانواده هاشمی امکانات زیادی داشته و دارند، بیش از خیلی از زندانی‌ها به مهدی هاشمی امکانات و امتیازات ویژه داده شده است.

به گزارش خبرانلاین؛ غلامحسین محسنی اژه ای در آغاز نشست خبری خود به مطالبی پیرامون خانواده آیت اله هاشمی رفسنجانی و بیانیه ای که از سوی آنها منتشر شده است، اشاره کرد و گفت: در بیانیه خانواده آقای هاشمی چند مطلب ذکر شده بود یکی نسبت به بردن مریض از بیمارستان به زندان اوین و دیگری مسائل مطرح شده در برخی رسانه ها و در خصوص اقدامات تحقیقی و بازپرسی.

او گفت: ما دوست داشته و داریم که به هر زندانی به هر میزانی که ممکن است توجه شود. خیلی از اوقات آنچه خانواده زندانی می‌خواهند، مقدور نیست ولی چون خانواده هاشمی امکانات زیادی داشته و دارند، بیش از خیلی از زندانی‌ها به این زندانی امکانات و امتیازات ویژه داده شده است.

اژه ای درباره امکانات مهدی هاشمی گفت: او بیش از یک ماه در زندان بود و در این مدت چند بار ملاقات و تماس تلفنی با خانواده درجه یک خود داشتند.

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص مسائل مطرح شده در یکی از رسانه ها نیز اذعان داشت: در رابطه با گله‌ رسانه ای که آنها داشتند صرف نظر از تعابیری که به کار برده بودند مطلب صحیح ان است که تا حکم صادر و قطعی نشده است بیانش در رسانه ها خوب نیست و نباید به اتهامات فرد متهم قبل از روشن شدن حکم اشاره شود.

دادستان کل کشور نسبت به نحوه تحقیق و بازپرسی نیز یادآورشد: از قول متهم مسائلی مطرح شده مانند این که دلایل حرم بیان نشده است ولی باید بگویم این مطلب باید از ناحیه بازپرس بیان شود. بازپرس مستنداتی دارد و از ناحیه خود متوجه اتهام است اما اینکه پرونده در دادسرا به کجا برسد مساله ای دیگری است ولی اکنون در مرحله تحقیقات است.

اژه ای همچنین در خصوص مساله پزشکی مهدی هاشمی نیز گفت: در تماسی که با خانواده داشتند گفتند ناراحتی قلبی دارم که بلافاصله بازپرس به زندان اوین اطلاع داد که پزشک زندان وی را معاینه کند و پزشک تشخیص داد مورد خاصی نیست ولی باز از متخصص قلب دعوت کردند و نوار قلب گرفتند که آن هم مساله خاصی نبود.

وی ادامه داد: با اصرار خانواده که گفتند دکترهای مورد اعتماد خودمان باید معاینه کنند و با اینکه قاضی پرونده الزامی نداشت؛ اجازه داد که دکتر مورد نظر وی را معاینه کند و دکتر ایرج ناظری را با نظر خودشان فرستادند و ایشان هم در معاینشان گفتند براساس معاینه ناراحتی قلبی نیست اما براساس توضیح متهم و مسائل بالینی لازم است که بررسی و آنژیوگرافی شود.

اژه ای گفت: مساله این است که کسی که در بازداشت موقت است به همراه مامور است و فرد بدون اذن بازپرس نمی‌تواند تماسی بگیرد با این حال وی را به بیمارستان دی منتقل کردند و تصور این بود که آنژیوگرافی سخت نیست. ایشان پنجشنبه آنژیوگرافی کردند که دراین بین نیز ملاقات هایی با خانواده درجه یک صورت گرفت و روز پنجشنبه نیز اعلام شد که از ناحیه قلب مشکلی نیست و دکتر نیز اعلام کرده بود که اگر مشکلی نباشد24 ساعت بعد مریض می تواند مرخص شود.

وی در پایان این بحث یادآور شد: فردای آن روز اظهارات دیگری شد که آزمایشات باید در جهت کلیه باشد اما با توجه به اینکه دکتر گفته بود 24 ساعت بعد می تواند مرخص شود وی به بازداشتگاه خودش منتقل شد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =